Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp nodig bij beschrijving van patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Folletto View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Folletto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp nodig bij beschrijving van patroon
    Posted: 12 Augustus 2015 om 22:19
Hoi hoi! 
Wie kan mij helpen, ik ben een beginnend haker Tongue en had het idee om een dekentje te haken als kraamcadeautje. Nu heb ik een prachtig patroon gekocht via etsy. Maar nu kom ik bij een stukje beschrijving waarvan ik niet begrijp wat ik precies moet doen, heb het ook via internet proberen te vinden maar zonder resultaat..
Het gaat om het haken van vierkanten en op een gegeven moment staat er dit; 
work 1dc in each dc around working 2 dc.
Nu begrijp ik het eerste gedeelte; namelijk dat ik double crochet moet toepassen 'rond het werk'. maar het 'around working 2 dc' snap ik niet? wie kan mij helpen?
alvast bedankt!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2015 om 23:19
dag dag,

ik denk dat je toch iets meer info moet geven vb. Heb je al een vierkantje of is het helemaal het begin.
Begint het met een rondje en moet je dan stilletjesaan een vierkantje krijgen, of is het van in het begin een vierkantje?
stopt de uitleg direkt na die 2 dc of komt er nog iets achter bv. in the corner.
Staat het echt zo allemaal naast elkaar geschreven of staat around working 2 dc op een andere lijn.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze bedoelen dat je in de hoeken dus 2 dc moet maken, in de laatste steek van de ene zijde en ook in de eerste steek van de volgende zijde. Want ergens moet je je vierkant groter maken en dat gebeurt dus in de hoeken.
Back to Top
Folletto View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Folletto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 15:26
Het begin in al een vierkant. En het is net na het begin, om het vierkant groter te maken inderdaad ik denk dat je gelijk hebt, want als ik het niet doe. Dan word het een rondje. Maar ik snap de zin gewoon niet, het staat er zo letterlijk ja, zonder komma's en er staat niets achter (ja de volgende stap).

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 15:45
het kan ook zijn dat ze bedoelen dat je dus eerst 2dc hebt moeten maken in elke steek en dat je dan gewoon in elke dc die je tegenkomt een dc moet maken. Staat er verder iets over de hoeken in het patroon?

maw heb je juist 2 dc in elke steek moeten maken voordat je dat zinnetje tegenkwam?
Back to Top
Folletto View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Folletto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 17:09
Het ziet er nu zo uit;
Verder staat er niks over in over hoeken.. Dit is ronde 2
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 17:18
je bent dus vertrokken van een magische ring en daarin hoeveel stokjes?
3 stokjes en 1 losse en dan weer 3 stokjes en 1 losse, 3 stokjes 1 losse en 3 stokjes en 1 losse
Back to Top
Folletto View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Folletto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 17:28
Ch 4, slip stitch to first to join. Ch3, 1 dc in ring, ch 2. 4x 3dc in ring, ch 2. Ending 1 dc, sl stitch in top of ch 3. Ch3. ( dat heb ik gedaan) sorry voor het engels, ik weet niet wat het is in nl..
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 17:48
Waar heb je het patroon gevonden? Kun je misschien een link geven? Misschien dat we er dan uitkomen. Of een foto van wat het worden moet, helpt ook al.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 17:49
je moet dus 4 losse haken en die sluiten tot een ring, dan haak je drie losse (is uw eerste stokje), 1 stokje in de ring en 2 losse, dan 3 stokjes in de ring en 2 losse, 3 stokjes 2 losse, 3 stokjes 2 losse, 1 stokje en dan met halve vaste verbinden in bovenste steek van die eerste drie losse.

in toer 2 heb ik dus 1 stokje gedaan in elk onderliggende stokje en in die losse van de hoek heb ik 2 stokjes, losse en 2 stokjes gemaakt.
Back to Top
Folletto View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Folletto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 17:56

(het kleedje achter het vestje, het zijn 25x dezelfde vierkanten
Back to Top
Folletto View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Folletto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 17:58
Oh wow bep! Dankjewel! Ik ben dus onnodig moeilijk aam het doen!!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 18:10
Ik zie het al probleem is opgelost. Er stond inderdaad nog meer in het patroon dan jij opschreef.
Je haakt dus in toer 2 -5 op iedere st een st. In de hoek van de losse komt 2st, 2l, 2st.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 18:22
In een patroon zijn de sterretjes en de komma's heeeeeel belangrijk.
En zomaar optellen is ook nefast voor het patroon.
Back to Top
Folletto View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Folletto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 18:38
Ik snap nu die zin nog niet dan hoor..... Maar ik zal het thuis vrder bekijken.... Ik dacht namelijk dat je eerst hetgene moest doen wat beschreven staat en dan pas verder? Ik ben nu echt clueless
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2015 om 18:45
er staat ronde 2-5
maak 1 stokje in elk stokje en in het gat van de 2 losse : 2stokjes 2 losse 2 stokjes
en toer sluiten met halve vaste.
Op het einde van toer 5 is het gedaan met het blauw.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns