Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

tas met patroonn 11027 (S9023 / bonte bloementas)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
cissy.r View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cissy.r Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: tas met patroonn 11027 (S9023 / bonte bloementas)
    Posted: 26 Juni 2015 om 00:00
Ik ben op zoek naar iemand die dit patroon kent en mij kan helpen. Vol goede moed begonnen met het haken van deze tas, maar helaas lukt het mij niet om dit patroon te lezen.
Ik begrijp wel de eerste twee kleuren van de grote bloem (haakschema 1), maar met de derde kleur loop ik vast. Moet je nu eerste een rij vaste haken, of gaat alles in een keer? En hoe zit dat nou precies met die lusjes lossen en daar die stokjes op? Zou je me op weg kunnen helpen door het patroon van dit haakschema 1 uit te schrijven?

En bij haakschema 2, wordt in de derde rand, die met de dubbele stokjes, twee dubbele stokjes op één stokje van de rand eronder gehaakt?

Hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Bij voorbaat dank.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2015 om 00:11
http://de.schachenmayr.com/files/patterns/Schachenmayr-Free-Pattern-S9023-Bunte%20Bluetentasche_NL.pdf

Is het deze?

Lees ook even de hartelijk welkom van dit forum te vinden in de rubriek even voorstellen.

Op youtube zijn er filmpjes van hoe een haakschema te lezen.

https://www.youtube.com/watch?v=8cX4XkEVgL8
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2015 om 07:55
Hoi Bep,

Prachtig patroon! Ik heb het opgeslagen op mijn laptop.

Super bedankt
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2015 om 08:02
mooi patroon dankjewel
oant Sjen
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2015 om 08:17
Je bedoelt na de clusters van stokjes met lossen ertussen? In de toer erna haak je de vasten en de lossen (dus 2 vasten, 9 lossen, 2 vasten, 3 lossen etc). In de toer daarna haak je je stokjes (5 stokjes, 1 losse, 5 stokjes) om de lossenlus van 9 heen en in de 2e losse van de 3-lus haak je telkens een vaste.

En het antwoord op je vraag over het tweede haakschema is ja.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2015 om 10:47
Je moet MaaikeA bedanken want zij had een link 'haken breien tas' bij links gezet. Ik heb alleen op bonte bloementas met nummer gezocht en kwam op dit patroon uit. En toen viel mijn frank dat ik het al eerder had gezien.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2015 om 10:56
Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom.

Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie, je zou elke dag een bladzij kunnen lezen en je verbazen. Voor degenen die allang handwerken is dit een goede manier om eigen tips en trucs aan anderen over te dragen.

Wie patronen wil onvangen en uitwisselen kan haar/zijn e-mailadres bij messenger zetten in het profiel. Bovenaan de bladzij links staat Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij Wijzig je profiel. Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet, klik dan op de naam van een oudere hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je dan je profiel bevestigen. Hoewel een aantal hun adres verwijderd hebben, nadat er vervelende Amerikaanse newby's opdoken. Je kunt iemands email-adres opvragen via een PM.

Let op: kooppatronen en andere patronen, waar copyright op zit, mogen niet worden doorgegeven, zoals ook in de regels van het forum vermeld wordt. Bovendien is dit een forum oftwewel panel, dus een groep deskundigen die over een onderwerp spreken en aan wie vragen gesteld kunnen worden. We zijn geen snelbuffet voor gratis patronen. Kijk ook even in de reacties van anderen in het topic of daar al een antwoord staat.

Je kunt je creaties vertonen in Creaties, ergens in Tips en trucs wordt dat uitgelegd. In Gezocht kun je aangeven dat je een patroon, boek, wol, of tijdschrift zoekt. Links geeft links met patronen, die niet illegaal zijn. Koffiecorner is om over van alles en nog wat te kletsen.

Als je nog niet zo bekend bent met internet en forums, probeer dan van alles aan te klikken. Niet schrikken, je kunt met het pijltje linksboven zó weer terug naar de vorige bladzij. Je kunt je eigen reacties wijzigen door rechtsboven Post options aan te klikken en dan wijzig bericht.Overigens zou het erg leuk zijn, als je in je profiel je leeftijd en je hobbies zou vermelden. Je locatie (land) is ook wel handig, als we kooptips willen geven.

Allemaal veel haak- en breiplezier gewenst! Plus alle andere hobbies.
Back to Top
cissy.r View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cissy.r Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2015 om 12:37
heel hartelijk bedankt allemaal voor het meedenken en het uitwerken van het patroon. Als ik het zo lees, dan is het eigenlijk heel logisch en snap ik niet dat ik het niet snapte. Ik ga gauw aan de slag. Dan is de tas misschien nog voor de vakantie klaar :-)
Ook bedankt voor de tip om de rubriek even voorstellen te lezen. Ga ik doen.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns