Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tunische wafel steek ?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tunische wafel steek ?
    Posted: 19 Augustus 2015 om 18:49
bestaat er een tunische wafel steek ?
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2015 om 07:37
ik weet niet of dat die bestaat, maar misschien kan je die 'simuleren' door in de achterste lus de draad op te halen en de hoogteribbel van de wafel in de voorste lus. En de volgende toeren alleen de hoogtewafelribbel in de voorste te maken en de rest gewoon door de twee.
En als het vierkantje van de wafel groot genoeg is een rij gewoon door de 2 lussen, of andersom waar je de ribbel had in de achterste en de andere in de voorste.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2015 om 09:18
dat simuleren gaat ook niet hoor, 'k heb het juist geprobeerd en ge ziet het zelfs niet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2015 om 09:51
Er bestaat wel een gekruiste tunische steek . Ik dacht dat die op handwerkles stond .Misschien kan je daar ook een wafeltje van maken als je steken gewoon haakt en dan weer kruist
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2015 om 10:29
Ik kan niets over een Tunische Wafelsteek vinden Confused
Ik haak nooit af!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2015 om 10:43

gelukkig met diagram en een die op een wafel gelijkt of er toch kan voor doorgaan.
http://hongyangjubao.blog.163.com/blog/static/128426482201512792045636/

en hier wat de rondekes en streepkes willen zeggen
http://stitchworkssoftware.com/crochet-charts
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2015 om 11:31
Ik moet wel errugens in een Hemaboek een wafel breisteek hebben, ik heb eens een trui voor mijn zoon in die steek gebreid. Maar een gehaakte wafel ken ik niet. Een verzameling tunische steken moet ik nog in mijn g-mail hebben. Maar voor ik ook maar iets kan vinden op mijn laptop, moet ik het Windows 10 boek bestuderen. Dat staat voor het weekend op de planning.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2015 om 11:52
een gehaakte wafelsteek bestaat . Je wisselt op een bep manier af met gewone stokjes en relief stokjes en hij staat op you tube bij handwerkles Ik heb even gezocht . maar of dat een tunische is ??? Hij wordt in ieder geval met een gewone haakpen gehaakt en niet met een tunische .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2015 om 11:54
https://www.youtube.com/watch?v=gdvtiybhIMA

dit is dus de gehaakte wafelsteek
maar idd gewoon gehaakt niet op de tunische wijze.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2015 om 12:00

de madam van dit filmpje noemt dit de tunische wafelsteek

https://www.youtube.com/watch?v=OmyxKCH4PTs
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2015 om 18:24
Dames wat geweldig dat jullie zo mee willen denken Dank jullie wel.
daarvoor.

Ik heb een paar bollen verloop garen vam de zeeman. en die vind ik heel mooi voor een baby dekentje. niet dat ik nog Baby's in de Fam heb. maar wel leuk om eens een keertje weg te geven.
de wafel steek heb ik al eerder gehaakt (zie foto). en daarom dacht ik misschien kan dat ook Tunisch . maar niet dus .jammer dan ga ik iets anders bedenken. Van Magtelt heb ik heel veel Tunische patronen gekregen, daar zit vast wel iets bij

dit is de wafelsteek gehaakt .
oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.547 seconden.
Lang Yarns