Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

boord grofbreier

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2015 om 16:14
oooooooooooooowwwwwwwjjaaaaa!
ik meteen bij mij onder mn draaaischijf gedoken, misschien zit er ook een zonder dat ik m ooit gezien heb maar nee hoor, ik heb m niet.
Tja het is jammer maar met dat afhaken vind ik het oke. en verder leef ik me helemaal uit met fluffy, parels en pailletten, Big smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 11:14
Ik heb dus idd naar dit chinees zitten staren.
Ik had vroeger een breimachine en zette altijd met e-lussen op en zonder gewichten.
Nu heb ik al 2 jaar ondertussen een andere staan (omdat de vorige zo uitgesleten was) en daar zijn van die toestanden bij waar ik van denk waar dienen die in godsnaam voor. Daarom dat de machine nog altijd mooi onder een doek staat. Maar een van de dagen ga ik er toch eens aan beginnen maar dan met de e-lussen opzet en zonder gewichten en van die lange ijzers en weet ik wat nog. 'k Zal wel zien waar ik uit kom en anders wordt het hier vervolgd.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 11:51
Ja Bep - maak me gek ! Als je een boord breit ga je geen e-lussen gebruiken, e-lussen rafelen trouwens gewoon weer uit.
Ik maak altijd zo'n semi-gehaakte rand, ik heb hier ooit een keer gelezen dat iemand een rij lossen haakte en die over de naalden zette.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 12:29
oh, van die gehaakte rand had ik nog niet eerder gehoord. Voor n boord ook n rot werk, moet je ze eerst op het hoofdbed hangen en daarna de helft weer op het ribbed Confused
voor de kleine truitjes zet ik ook met e-lussen op, brei dan de hele zooi en maak het later af door er n rand granny's onder te zetten. rafelt niet uit hoor ieieieieww

gewoon lekker weer mee beginnen Bep. die lange ijzers heb je toch alleen nodig als je over de volledige breedte van je machine wilt breien? of bedoel je de opzetkammen? die heb je ook niet nodig als je t met eetjes doet, dan kun je gewoon n gewichtje op de hoeken hangen.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 13:14
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ja Bep - maak me gek ! Als je een boord breit ga je geen e-lussen gebruiken, e-lussen rafelen trouwens gewoon weer uit.
Ik maak altijd zo'n semi-gehaakte rand, ik heb hier ooit een keer gelezen dat iemand een rij lossen haakte en die over de naalden zette.

Als je de naalden van onder en bovenbed die je nodig hebt naar voren en naar boven schuift zodat ze schoon naast mekaar liggen en 'de klepkes' toe doet dan kan je toch beginnen met op het bovenbed een e-lus (onder de naald, naar rechts, naar boven en terug naar links) dan de draad onder het zwarte tussenschot en naar de naald ernaast van het onderbed een tegenstelde e-lus, dus achter de naald naar rechts naar voren en naar links en dan terug de bovenste.....
dan de klepkes terug open doen en de naalden op de breistand zetten.

Is nog nooit uitgerafeld.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 13:21
ik heb uw foto nog eens goed bekeken en gij hebt geen zwarte tussenschotten in uw onderbed.
ben toen naar beneden gelopen om de huidige machine te bekijken en HELP deze heeft ook geen zwarte tussenschotten.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 13:29
heeft er iemand dit al geprobeerd? iets met een draad eruit trekken?

http://www.debreislede.nl/mooie_opzet_op_het_dubbelbed.htm

https://www.youtube.com/watch?v=35Y8PtJVvkg
dit is ongeveer zoals ik het op de vorige machine deed.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2015 om 17:26
Ik laat de machine altijd het werk doen . . . misschien lui ? Maar misschien een goede oplossing voor Carolina
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2015 om 18:11
ooooow, op het dubbelbed met e-lussen opzetten heb ik nog nooit gedaan, dat ga ik eens proberenThumbs Up

tjaaaaaa, de opzet is ongeveer normaal, ze vinden kennelijk ook de lusjes niet zo mooi en lossen dat op door ze strak te trekken......
maar dan heb je n heeeel strakke opzet! geen lussen, das waar, maar dan heb je n onderkant waarin n draad in al je onderdelen snijdt bij het aantrkken van het kledingstuk.
en je kunt de draad niet n beetje strak trekken want dan bereik je de lussen in het midden van je breiwerk niet.
hmmmm, ik ga er niet mee in.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns