Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Eenvoudig brei patroontje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Eenvoudig brei patroontje
    Posted: 06 Mei 2015 om 18:00

Mijn tante moest begin dit jaar verhuizen naar een zorg-serviceflat om dringende gezondheidsredenen. In het begin was ze heel zwak en kon niet veel ondernemen. Maar ondertussen is ze al een heel stuk opgeknapt en begint zich te vervelen. In vroegere tijden breidde ze heel veel en daarom stelde ik haar voor om weer iets te maken. Ze vindt dat een heel goed idee, maar wat en voor wie? Ze zou graag eenvoudige dingen maken zoals een sjaal of een (lapjes)dekentje. Wij hebben hier allemaal al één of meerdere zelfgebreide sjaals (van haar gekregen) ;-).

Het is niet zeker dat het lukt voor haar, want haar gezondheid is heel wankel. Maar het zou leuk zijn mocht ze een doel hebben.

Daarom mijn vraag: heeft iemand een idee? Of kent iemand een supersimpel breipatroontje dat toch een mooi of leuk resultaat heeft? Alvast bedankt voor het meedenken.

Grx
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2015 om 19:01
Zou het een idee zijn om zelf strepend garen te nemen. Hoeft ze alleen maar rechts te breien en geeft toch een leuk effect. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2015 om 19:04
kan ze sokken breien? die heeft iedereen toch altijd nodig (behalve ik).
nadeel is wel dat sokkenwol duurder is dan andere wol.

Misschien dat ze voor één van de medeflatters iets kan maken.

Of voor een tombola of zo of een prijs voor als het bingo-avond is.

Kan ze haken, want ik denk dat dat gemakkelijker te hanteren is dan breinaalden.

en dan ga ik nu op zoek naar een mooi simpel patroontje.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2015 om 19:08
http://www.speedknitter.nl/page6shawl.html

dit is een plezante, MOET ge steken laten vallen.

http://www.allesoverbreien.nl/gratis-breipatronen-sjaals.html

en er zijn ook mutsen en allerlei andere dingen te vinden.
ge moet maar eens kijken wat gemakkelijk is en wat niet.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2015 om 19:22
Zelfstrepend garen is een goed idee. Alweer een reden om eens bij de Zeeman te gaan rondneuzen Wink. En Bep, sokken breien zal niet lukken en haken kan ze niet zo goed, maar het sjaal patroontje heb ik alvast opgeslaan om voor te leggen.
Dank jullie wel.
Grx
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2015 om 20:23
Op de site "blij met draadjes en ook nog een keer op blij dat ik brei staat een zeehondje gemaakt van een gewoon vierkant gebreid lapje gemaakt .
Kan volgens mij goed als sleutelhanger gebruikt worden .

Ergens moet ook nog een poesjespatroon rondzwerven van eenvoudige rechte lapjes gemaakt . Pannenlappen . Gewone vierkanten ,maar ook de langwerpige die handig zijn met afgieten zijn misschien een idee
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2015 om 22:41
Het zeehondje lijkt me wel leuk! 
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2015 om 11:09
Ik heb dat Mother Bear beertje nog, heel simpel, twee benen breien, steken samenvoegen, lijf, kop, lijf breien en dan weer twee aparte benen. In het patroon staan broek, trui enzo afzonderlijk vermeld, maar het kan in één kleur. Armen worden apart gebreid. Zelf deed ik alles dubbel tot de bovenkant van de kop. Als je het wilt, geef je e-mailadres dan maar, want ik kan het niet vinden in mijn adreslijst, die is te groot geworden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2015 om 14:02
Was het niet www.proud2bme waar dat poesje beschreven stond .?

De poesjes waren voor de dierenbescherming . Gewoon gemaakt van 3 rechte lapjes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2015 om 14:29
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2015 om 15:14
Dankjewel allemaal. Dat wordt al een mooi bundeltje met projectjes!
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2015 om 18:04
Een telefoonhoesje met gemêleerde wol zal ook leuk worden, of wat voor tasje ook. Je kunt altijd een tunneltje aan de bovenkant maken en een koord haken (of breien, weet je nog hoe dat gaat?).

wat rozengeur.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2015 om 22:14
Je instructies om een koordje te breien had ik opgeslaan:
"Zet 2 steken op, *brei ze recht, schuif ze naar het andere uiteinde van de naald, brei ze weer recht*, tot het koordje klaar is. De werkdraad verdwijnt in het koord en het ziet er uit als een halve punnik."
Wink
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2015 om 09:42
Het schijnt ook met drie steken te kunnen.

De mens blijft leren, ik heb gisteren 2 sosijzen geleerd hoe je de beginlossen kunt vervangen door eerst een vaste en dan een vaste op de dwarslus.

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 11:17
Ik heb een poos AH-tassen gebreid. De bodem gehaakt (kan ook gebreid) daarna 1 naald gemeerderd om de goede omvang te krijgen en verder rechttoe rechtaan breien op een rondbreinaald. Met verschillende bollen (van de Wibra, dus het kost heul weinig) kun je ook nog strepen maken. Verschillende mensen gaven een kleur die ze leuk vonden en ik breide wel. Heerlijk met je handen wat doen zonder je ergens op te hoeven concentreren.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.532 seconden.
Lang Yarns