Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breinaalden Wibra

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breinaalden Wibra
    Posted: 04 April 2015 om 11:16
Weet iemand heel toevallig of ze bij de Wibra breinaalden nr 4,5 hebben?

Ik heb altijd naalden van de Zeeman en ik kan me herinneren dat ze daar geen halve maten hebben toch?

Daarom wilde ik vanmiddag naar de Wibra, maar dat is erg ver lopen. Dus liever loop ik niet voor niets. Ik ben er gisteren ook geweest, maar ik heb toen niet gekeken (Heel stom...! maar ging er eigenlijk ook vanuit dat ik naalden 4,5 al in mijn bezit had..) Maar ik heb nogal behoorlijk veel last van mijn rug waardoor dat stuk lopen niet heel prettig wordt Disapprove
Dus weet iemand toevallig of ze bij de Wibra halve maten hebben? 
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 11:25
de wibra kan je ook bellen, op je pc vind je vast t nummer van je woonplaats!
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 11:56
Ik wil liever geen details uit mijn priveleven delen op een openbaar forum, maar bellen gaat helaas niet lukken.
Maar bedankt voor het meedenken, breienmaar Smile
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 15:32
Ik heb de lange wandeltocht gemaakt en ben op zoek gegaan naar breinaalden 4,5. Mocht iemand interesse hebben, hierbij mijn bevindingen Smile:

Wibra: Heeft echt alle soorten naalden (t/m 14mm) Het lag op 2 plekken, maar erg rommelig door elkaar. Ik heb op beide plekken gekeken maar heb geen enkele halve maat gezien. Dus bij Wibra geen succes.

Zeeman: Geen halve maten. Ging t/m 10mm.

V&D: Ze hadden breinaalden 3,5 mm en 4mm. Dus wel halve maten maar helaas voor mij de verkeerde. Maar meer maten hadden ze niet bij onze V&D.

Big Bazar: Hier hadden ze helemaal geen naalden of garen. De winkel waar ik ben geweest is vrij klein, ergens anders ligt nog een grote. Misschien dat ze daar wel naalden en garen hebben.

Hema: Helemaal vergeten te kijken! Bedacht me op de terugweg dat ze daar ook breinaalden hebben. Op de website staat dat ze 2,5mm en 3,5mm hebben. Voor de rest 3, 4 en 10mm. Misschien hebben ze in de winkel meer.

Action, Xenos en Blokker hebben ook breinaalden maar die liggen allemaal nog veel verder weg. Niet meer op loopafstand Smile Blokker heb ik trouwens een set breinaalden van, en die heeft een zeer scherpe punt. Voor mij breit dat niet fijn.

Misschien dat iemand nog wat heeft aan deze lijst! Smile

P.S. Ik heb het hier over goedkope plekken om breinaalden te kopen. Er is een breiwinkel en Pipoos in de buurt maar daar zijn de naalden veel duurder. 

Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 15:43
Bij Zeeman hoef je ook niet te gaan kijken; breinaalden zijn korter dan de standaard naalden die je in een handwerkzaak krijgt en halve nummers kennen ze niet!
Eveneens geen succes.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 16:05
kringloopwinkel in de buurt? Kan je daar ook eens kijken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 16:21
Het is heel verschillend, onze Wibra had laatst bijna geen haak- en breinaalden en de andere keer staat het schap vol. Bij de andere genoemde winkels hetzelfde. Ik vond die plastic naalden van Zeeman best fijn breien met bepaalde soorten acryl, de steken konden lekker glijden. Ze zijn wel kort, maar bij poppenkleren is dat geen bezwaar.

De Apeldoornse kringlopen hebben alleen brei- en haakmateriaal, als ik het gebracht heb. In Twello staat een vaas vol kromme naalden. Vroeger kon je op rommelmarkten ook veel handwerkmateriaal kopen,mar de mensen zijn er zuiniger op geworden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 12:49
Bij ons heeft de Big Bazar wel naalden en garen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 13:27
Onze kringloop heeft ook altijd breinaalden - geen haaknaalden, maar breinaalden zat - dus misschien heb je een kringloopwinkel bij je in de buurt
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 14:13
Ik heb nooit geweten dat de kringloop er ook zou kunnen hebben. We hadden een kringloop dicht in de buurt liggen, maar die is verhuisd naar een grotere locatie. Wel iets verder weg.. 
Ik ben er een paar maanden geleden nog geweest (bij die grote), kan me niet herinneren dat ik er breigaren en/of naalden heb gezien. Maar het er toen ook niet opgelet. 
Maar dan ga ik daar ook nog eens kijken, ik wilde er toch nog een keer naartoe om te kijken of ze nog wat leuke spulletjes hebben. Nu nog een goede reden Smile

Ik brei nog niet erg lang (nog geen jaar), en heb vrijwel alles met naalden van de Zeeman gebreid. Die vind ik erg fijn. Mijn eerste naalden waren 3mm van de Blokker, maar die hadden zo'n scherpe punten dat het me zeer deed... Toen ik een sjaal ging breien heb ik bij de Zeeman 5mm naalden gekocht, die vond ik meteen erg fijn. Daarna nog een paar gekocht daar.
Later kreeg ik van mijn schoonmoeder nog een heel aantal naalden. Die waren nog beter haha! Maar die waren al zo oud dat ze niet meer wist waar ze die gekocht had. Maar zij breit niet meer, dus ik mag ze nu gebruiken. Ben daar erg blij mee Smile
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 14:48
Kijk eens op marktplaats
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 17:35
Op marktplaats had ik toevallig vanmiddag ook eens gekeken. Maar daar steeds helemaal niets.. Unhappy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.172 seconden.
Lang Yarns