Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over het boek gebreide dieren van Sarah Keen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over het boek gebreide dieren van Sarah Keen
    Posted: 01 Maart 2015 om 21:31
Heeft iemand dit boek toevallig en de krokodil misschien gemaakt?
Ik denk dat er een fout in het patroon staat en wil graag weten wat jullie zouden doen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 21:54
Ik heb 2 boeken van Sarah Keene. Deze jammergenoeg niet. Je zou kunnen schrijven waar het probleem/fout is. Misschien kan ik je toch helpen. Ik weet nl langzamerhand waar de problemen zijn. Volgens mij zijn ze door iemand vertaald die niet breit. Je zou ook een mail met vraag naar de uitgever kunnen sturen, dat heb ik nl gedaan met de Dino's. Het waren soms meestal vertaalfouten. Ik heb antwoord gekregen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 21:55
Ik heb die niet gemaakt maar ik heb het dinoboek van haar en daar staan heel veel fouten in de Nederlandse vertaling.
Schrijven naar de uitgever en vragen om de verbeterde versie.
En die uitgever moet zich eens heeeeeel diep gaan schamen.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 22:05
Oke,ik snap dus dat er meerdere fouten in haar boeken voorkomen.Ik ben voor mijn kleinzoon van 2 de krokodil aan het breien ,hij kan niet wachten tot hij klaar is dus ik wil graag opschieten Ik heb een groot gedeelte van het lijf gebreid en dat was constant zoveel averecht,zoveel st.gerstekorrel en weer zoveel st.averecht.De volgende naald zoveel steken recht,dan gerstekorrel en dan weer recht.Tussendoor meerderen.Nu ben ik bij het tussenstuk waar niet meer gemeerderd wordt en volgens het patroon moet ik nu 30 naalden averecht-gerstekorrel-averecht breien en de volgende naald recht-gerstekorrel-averecht breien en deze 2 naalden herhalen. Maar in de afgelopen 79 naalden is dit nog niet voorgekomen.Het was steeds av.-gerstek,-av. of recht-gerstek-recht.
Dus denk echt dat het fout vermeld staat nu.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 22:18
Kijk eens goed naar de foto, misschien word je daar wijzer van.
Groetjes, Lida.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 22:25
Hij is heel vaak gemaakt en er staat op Ravelry een errata aangegeven. Ik heb het even voor je gecopiëerd. Misschien kun je ook iets met de foto's van de diverse beesten.
Nu maar hopen dat ik het goede beest heb uitgezocht!!!
Crocodile
Page 74 [Page 88] – Body and head
Row 80: P17, moss-st 31, p17.
Page 75 [Page 89]
Dec row: (P2tog) to end (7 sts).
Thread yarn through rem sts, pull tight and secure

Groetjes, Lida.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 22:27
Lida,bedankt ik ga mij er morgen over buigen,ga nu naar bed.Om kwart voor vijf gaat de wekker.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 05:30
Lida, het is zeker weten de juiste krokodil en het is de juiste regel waar de fout in staat Bedankt voor het zoeken.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 13:37
Als het een boek van Ruitenbergboek / de Lantaarn is kun je ze mailen - ik had bij het Dino boek al binnen het uur de errata binnen.
En zo heb je alle errata en niet alleen de krokodil, dus kun je ook nog wat anders maken LOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns