Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Badjas Filati Infanti nr 9

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Badjas Filati Infanti nr 9
    Posted: 05 Maart 2015 om 09:52
Met veel plezier ben ik de badjas aan het breien uit de Filati Infanti nr. 9 (mocht iemand deze toevallig hebben liggen).

Het voor en achterpand zijn nu klaar, maar dan beginnen de problemen met de muts (kan ook eerst de mouwen breien, maar dan loop ik alsnog tegen het probleem van de muts aan straks).

Voor- en achterpand worden aan 1 stuk gebreid. Vanaf de armsgaten worden de steken gesplitst voor het achterpand en de twee voorpanden en worden alle panden apart verder gebreid. Bij het achterpand worden de middelste steken stilgelegd en bij de voorpanden de buitenste steken, zodra er een bepaalde hoogte is bereikt. Oke, so far so good...

Maar nu. De stilgelegde steken moeten op een rondbreinaald worden opgenomen om zo de muts te kunnen gaan maken. En dan staat er het volgende:
"Echter eerst de midd. 26 s. stilleggen en met verkorte nld. alleen aan weersz. 19s., dan in elke 2e nld. 21 s. en 24 s. br., daarbij steeds met 1 o. keen. Daarna weer met alle s. br. en de o. telkens met de s. daarna r. sambenbr. resp. met de s. daarvoor overgehaald r. samenbr. (= 1 s. r. afh., de o. r. br. en de afgeh. s. overhalen)."

Oke, ik moet in verkorte naalden gaan breien. Nog nooit gedaan, maar Youtube is geduldig. Maar hoe kan ik nu alleen aan weerszijde breien???
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2015 om 09:55
En dit moet hem gaan worden:

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2015 om 10:31
ik heb het boekje niet maar als je alle steken op de rondbreinaald hebt staan zou ik eerst dus aan ene kant die 19 en terug, 21 en terug en 24 en terug breien (omslagen niet vergeten) en dan over alle steken terug breien naar de andere kant en daar dus dan ook 19, 21 en 24 breien.
Niet vergeten te kijken hoe je die omslagen moet meebreien.
Dan zou je normaal gezien overal terug op dezelfde hoogte moeten zitten.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2015 om 10:44
Je zou ook aan de twee punten van je rondbreipen kunnen breien .

Je hebt dan wel een extra bolletje nodig en ik zou er ook een extra pen bij nemen .

Als je dan al het gedoe achter de rug hebt staat alles op 1 rondbreipen en heb je een gelijke hoogte en kun je je muts afmaken
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2015 om 10:46
Is dit de methode die ze bedoelen met de omslag:

http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=72
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2015 om 10:47
Bep, als ik jou goed begrijp zou je eerst 6 naalden aan de ene kant breien, dan naar de overkant breien en dan daar weer 6 naalden breien. Maar hoe kom ik dan uit met mijn streepjes???
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2015 om 11:17
dat is een goeie vraag natuurlijk.

Dat is te doen hoor maar dan heb je wel efkes twee kleurpotloden en een blad nodig. En als je dan weet welke kleur er over die hele zwerm steken moet dan kan je dat aan ene kant al doen en dan breien naar de andere kant totdat je aan die laatste 24 steken komt en dan vandaar uw papierke pakken en de kleuren....

Veels te ingewikkeld. Mutti haar systeem gaat veel gemakkelijker zijn en dan ben je van de eerste keer juist. Ik zou die nemen.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2015 om 11:23
Ja, geloof dat ik wel iets zie in Mutti haar tip! Wordt vervolgd...
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2015 om 21:00
Ga toch eerst de mouwen breien. Nog even moed verzamelen voor die muts
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2015 om 00:23
en als het echt niet zou lukken kan je de muts nog altijd gewoon in één kleur breien
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns