Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Pompon Schaapjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Catherina View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Pompon Schaapjes
    Posted: 09 Maart 2015 om 12:13
Hey iedereen,

Ik had een vraagje inzake de schaapjes met Pompons.
Ik heb blijkbaar een probleem om de oortjes te haken.

De uitleg is als volgt:

"Haak een ketting van 5 lossen
Toer 1: haak 2 lossen voor de eerste steek, haak in de 5de losse 3 vasten en haak verder aan de onderkant van de lossen (nog 4 vasten)   Toer 2: haak in de 6de 2 vasten, dan 2 lossen, 2 vasten in steek 7 en haak de rij uit."

Ik begrijp dit als volgt:
5 lossen, nadien nog 2 lossen (dus eigenlijk heb je er gewoon 7?)
Nadien steek ik 3 vasten in de 5de losse (vanaf het begin geteld, dus 2 terugkeren) en dan nog 4 vasten in de 4 lossen zodat ik terug aan het begin kom van mijn rij lossen.
Maar waar vind ik dan in hemelsnaam de 6de ? Want als ik aan de andere kant verder haak, dan zit ik toch weer in de eerste van mijn eerste rij lossen ?
En als ik dan nadien weer eerst 2 lossen dien te maken, heb ik een gaatje in mijn oor...

Hopelijk kan iemand me snel helpen want ik vermoed dat ik het gewoon volledig verkeerd voorheb...!

Grtjs en alvast bedankt !

Cath
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2015 om 13:29
ik kan verkeerd zijn hoor, maar volgens mij moet je dus idd 5 lossen en dan nog eens 2
en dan haak je vasten tot je beneden aan die opzetlossen bent(de vijde zogezegde losse), daar haak je er 3 in om te kunnen keren en dan haak je in diezelfde lossen maar dus aan de andere kant 4 vasten en dan ben je normaal gezien terug van boven. dan haak je verder vasten tot in vaste 6 daar komen er 2, dan 2 losse en in steek 7 weer 2 vasten en verder vasten totdat je terug aan het begin bent.

die 6de en 7ste steek met die 2 lossen tussen maken dan het puntje van het oor.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns