Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vest breien met kabels

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
riet bierens View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer riet bierens Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vest breien met kabels
    Posted: 01 Februari 2015 om 12:39
geachte dames.
ben aan een breiwerk begonnen, daar moet in de 2e toer 44 steken gemeerderd worden.

er staan 318 steken op als ik dat ga delen dan zou ik uit elke 8e steek een bij moeten maken, dan kom ik uit op totaal 352 steken en het moeten er 362 worden dus ik houd 10 steken over.
waar moet ik die dan laten?
graag uw antwoord.

riet.bierens.
e-mail rietbierens@gmail.com
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2015 om 13:44
Dan moet je dus een paar keer, verdeeld, om de 7 steken meerderen. 17 x om de 7 steken en 27 x om de 8. De eerste meerdering iets eerder anders kom je aan het eind te kort.
Ik zou trouwens niet je e-mail adres zo open op een forum posten, daar kun je een hoop spam van krijgen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2015 om 14:06
Als je 318 deelt door 44 kom je uit op 7,22
Bij afronding is dit dus 7. Als je 318 deelt door 7 dan kom je op 45,4 uit. Dus 1 steek teveel gemeerderd dan

Ik zou de eerste maal dus op 10 steken meerderen en dan elke 7de. En als je dan 44 maal gemeerderd hebt ben je bijna op het einde (normaal gezien toch)

Back to Top
riet bierens View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer riet bierens Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2015 om 14:52

Heel hartelijk dank ik denk dat het goed komt zo.
bedankt voor uw inspanning.
Gr Riet
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2015 om 16:15
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=158&d_id=1&lang=nl
Het gaat om dit vest. Volgens mij moet het zo:
Je hebt 318 steken opgezet. Die zijn inclusief 8 steken voorbies aan beide kanten.
Die 2 keer 8 steken trek ik van de 318 steken af, dan houd ik er 302 over. Over die steken moet je 44 steken verdeeld meerderen. Nu heb ik uitgerekend dat je na de eerste 8 steken, de voorbies dus, 1 steek meerdert. Daarna na ieder 7e steek een meerderen. Dus nog 43 keer, de eerste had ik immers al. 43 keer 7 is 301, plus de 8 die ik al had is 309. Ik heb dus nog 9 steken te gaan. Dat is dus 1 steek extra voor de voorbies aan de andere kant van je vest. Dat je op dat punt een andere afstand hebt, maakt niet uit, zie je niet. Zeker niet als je meerdert door de steek aan de voorkant te breien en dan nog een keer verdraaid het achterlusje van de steek.
Je hebt dan je 44 steken gemeerderd.
Succes
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.250 seconden.
Lang Yarns