drops telpatroon 135-36 |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Even doorzetten. Als je een paar herhalingen gebreid hebt zie je als het goed hebt het patroon ontstaan en dan wordt het makkelijker. Wees er wel op voorbereid dat als je een fout gemaakt hebt dat later erg opvalt in zo'n symmetrisch patroon, dus dat wordt misschien uithalen en overnieuw beginnen. Als dat te ontmoedigend is, brei dan eerst een kindertruitje of anders kleins (gastendoek, pannenlap of gewoon proeflapje) met kabels zodat je wat meer vertrouwen krijgt om zo'n groot project af te maken.
|
|
waterlelie
Newbie Lid sinds: 26 Februari 2015 Locatie: nieuwegein Status: Offline Points: 20 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja inderdaad die verkeerde steek springt er dan uit, dat geloof ik meteen.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb nog een systeem bedacht om patronen te ontcijferen. Je neemt een kleurpotlodendoos, liefst met meer tinten per kleur en maakt voor jezelf een kleurcode voor de diverse steken. Dat schrijf je op, het handigst op karton, zodat het niet gaat kreukelen en zoekraken. En dan kun je van elk patroon, dat ingewikkeld is, een zwartwitkopie maken en het patroon volgens jouw code inkleuren.
Bijvoorbeeld rechte steek=rood, rechte mindering = roze, rechte meerdering = oranje/andere tint rood. Met een v-tje of omgekeerd v-tje kun je dan aangeven hoeveel steken er uit 1 gemeerderd moeten of hoeveel er samengebreid moeten worden. Voor omslagen en averechte steken weer andere kleuren en tinten kiezen. Bij kabels moet de hulpnaald soms vóór en soms achter de te breien naald gehouden worden, daar kun je dan ook een code voor verzinnen, de ene kant van het liggende streepje paars, de andere kant lila. Als je zo met een patroon aan het werk gaat, is het al vertrouwd voordat je de steken opzet. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
waterlelie
Newbie Lid sinds: 26 Februari 2015 Locatie: nieuwegein Status: Offline Points: 20 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Magtelt, was zo druk met breien dat ik jou idee net pas gelezen heb! Goed idee. Die ga ik gebruiken. Na 4 of 5 keer uithalen dat weet ik al niet meer begin ik nu het patroon te zien, 1 ruit is al af en ik ben nu op de helft van de 2 e ruit zo o geveer bij toer 17. Ik heb hetpatroon ingescand en daarna 10 x uitgeprint en boven elkaar geplakt dan kan ik weer even vooruit.
ALLEMAAL HARDSTIKKE BEDANKT VOOR DE HULP! Door jullie tips en aanwijzingen heb ik geleerd om met de teltekening te breien. Volgens mij kun je dan zo'n patroon ook met verschillende kleuren breien maar dat is de volgende stap eerst deze trui. lieve groet, Hella |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is de volgende stap en dat gaat vast ook lukken. Het handigste zou zijn om het patroon op de computer te vergroten en printen, maar dat moet je maar net kunnen qua machine en routine. IK moet het altijd aan mijn man vragen.
Wat ik bedoelde was, dat je voor jezelf kiest wat voor kleur en tint je de diverse steken geeft in je zwartwitkopietje; vooral met kabelen zal dat goed werken. Meestal zijn de eerste 10 of 20 naalden moeilijk en daarna zie je het ritme van het patroon. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
waterlelie
Post Options
Thanks(0)
|
Oke , bedankt! leuk hoor om die trui te zien groeien maar ik moet nog afkanten en zo bij de armsgaten en dan over aar patroon m3 maar daar staan gelukkig pijltjes bij de maat waar te beginnen. Zit nu bij nld 40 doe rustig aan.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
#ademinademuit
|
|
waterlelie
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo allemaal, ik ben nu aangekomen met mijn breiwerk bij het minderen voor de mouwen, ik heb 2x 4 steken geminderd aan net begin van een rechte en averechte nld en dan weer geprobeerd het telpatroon op te pakken maar ik krijg het niet meer goed aan net begin van iedere nld. Gelukkig loopt het patroon bij de kabels en in het midden wel goed. Mijn houvast! ha ha. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik dit moet oplossen? Alvast weer bedankt! Lieve groet, Hella
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
heb je je papiertjes er nog liggen dan kan je gewoon de steken die je afgekant hebt doorkrabben en vandaar dan verder gaan. Wel je kantsteek niet vergeten.
|
|
|
|
waterlelie
Post Options
Thanks(0)
|
Oke Bep, dank je ik ga het proberen!
|
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |