Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 159-2

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zininbreien View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zininbreien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops 159-2
    Posted: 05 April 2015 om 13:06
Het telpatroon komt niet uit. kan iemand mij zeggen hoe ik deze moet breien. volgens patroon brei ik:
Eerste naald 1 x A.1A, 20x A.1B, 1x A.1C
3/5/7e naald brei ik patroon in zijn geheel, steeds van begin tot eind afbeelding.
Alle oneven naalden worden AV gebreid.

Kan iemand mij vertellen of ik dit patroon zo goed heb gelezen.

Groet Helma
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 13:22

Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom.

Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie,
je zou elke dag een bladzij kunnen lezen en je verbazen. Voor degenen die allang handwerken is dit een
goede manier om eigen tips en trucs aan anderen over te dragen.

Wie patronen wil onvangen en uitwisselen kan haar/zijn e-mailadres bij messenger zetten in het profiel.
Bovenaan de bladzij links staat Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij
Wijzig je profiel. Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet, klik dan op de naam van een oudere
hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je dan je profiel
bevestigen. Hoewel een aantal hun adres verwijderd hebben, nadat er vervelende Amerikaanse newby's opdoken.
Je kunt iemands email-adres opvragen via een PM.

Let op: kooppatronen en andere patronen, waar copyright op zit, mogen niet worden doorgegeven, zoals ook
in de regels van het forum vermeld wordt. Bovendien is dit een forum oftewel panel, dus een groep deskundigen
die over een onderwerp spreken en aan wie vragen gesteld kunnen worden. We zijn geen snelbuffet voor gratis
patronen. Kijk ook even in de reacties van anderen in het topic of daar al een antwoord staat.

Je kunt je creaties vertonen in Creaties, ergens in Tips en trucs wordt dat uitgelegd. In Gezocht kun je
aangeven dat je een patroon, boek, wol, of tijdschrift zoekt. Links geeft links met patronen, die niet illegaal
zijn. Koffiecorner is om over van alles en nog wat te kletsen.

Als je nog niet zo bekend bent met internet en forums, probeer dan van alles aan te klikken. Niet schrikken,
je kunt met het pijltje linksboven zó weer terug naar de vorige bladzij. Je kunt je eigen reacties wijzigen
door rechtsboven Post options aan te klikken en dan wijzig bericht.Overigens zou het erg leuk zijn, als je in
je profiel je leeftijd en je hobbies zou vermelden. Je locatie (land) is ook wel handig, als we kooptips willen geven.

Allemaal veel haak- en breiplezier gewenst! Plus alle andere hobbies.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 13:25
Je bent hier op een forum met allemaal mede hobbyisten, maar meestal hebben we iets meer hulp nodig voor we kunnen helpen.
Wat snap je niet en hoe komt het niet uit, welke maat brei je en welk onderdeel ? Drops patronen zijn heel berucht . . . vooral 10 keer lezen.
Ik plak de link even voor de puzzelaars.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 14:21
Dat staat er niet . Er staat dat je A1A 4 steken en A1B 6 steken ( 10 in totaal) naar gelang je maat zoveel keer moet breien De kleinste maat 20 keer . En dan je patroon weer volgen met tricotsteken
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zininbreien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 15:10
volgens mij is ook dat niet mogelijk, want zoals u zegt brei ik dan voor de kleinste maar 20 x de tien steken van A.1A en A.1B. dat zijn al 200 steken. terwijl ik maar 185 steken in het totaal heb, waarvan er ook al twee maal 29 gebruikt worden in trico steek voor de voorpanden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 16:05
Ik heb het patroon nog eens goed doorgelezen . 185 steken opzetten .

2 tricot plus 1av plus 26 steken voorbies = 29 steken . 1xA1A = 4 steken = 33 steken vervolgens 20x 6 = A1B = 120 steken 33+120 =153 steken vervolgens A1C = 3 steken samen 156 steken 26 steken voorbies = 182 steken en dan nog die 1 av plus tricot of net andersom = weer 3 steken totaal 185 steken . Volgens mij klopt het zo .
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 16:48
bij zulke vragen en vooral de antwoorden staat m'n verstand bij stil . . hoe iemand DIT kan uitleggen .. voor mij ben jij een mirakel Mutti !!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zininbreien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 18:08
Zoals jij het hier uitlegt Mutti heb ik het ook gedaan, en dan heb ik naald 3, 5, en 7 steeds A1A, A1B en A1C achter elkaar herhaald, maar dit komt niet uit.
En als ik bij naald 3, 5, en 7 ook 1x A1A en 20 x A1B en dan weer 1x A1C brei komt dit bij naald 7 niet uit, want dan loopt B en C in elkaar over. Zou jij nog eens willen kijken hoe jij dit zie!!
Alvast super bedankt voor je hulp!!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 19:54
Voor het geval Mutti vandaag niet meer op de hobbydoos komt. Als je op de teltekening kijkt, zie je dat in naald 7 inderdaad de patronen in elkaar overgaan. Je ziet een "pyramide"tekentje. Er staat dat je dan 1 steek moet afhalen, 2 samenbreien en de afgehaalde over de 2 samengebreide halen. Je hebt dus 2 steken weggehaald, maar daarvoor heb je aan weerszijden een omslag gemaakt. Dus het blijven even veel steken.
@ Mutti, als je toch nog komt, ik wilde je niet in de wielen rijden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2015 om 09:40
Ik heb nergens last van hoor Lidwina .
Het gaat erom dat iemand geholpen wordt en bovendien 2 "JUFFEN" is in tegenwoordig .
Maar de vragenstelster mag zich best nog eens melden als ze het nog niet snapt .

Een tip : trek je lijntje eens door naar boven tot voorbij pen 7 dan zie je dat je leentjebuur speelt .

Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2015 om 12:32
Hoi zininbreien, ik ben toevallig met hetzelfde vestje bezig en heb helemaal geen moeite, het klopt bij mij precies. Jij moet voor jouw maat 185 steken opzetten dan brei je 2 naalden ribbelsteek en vervolgens ga je naar het patroon:
- 2 tricotsteek, - 1 averechte steek, - 26 tricotsteken, - dan brei je A.1A (dit zijn 4 steken), vervolgens brei je A.1B 20 x (dit zijn 120 steken) en als laatste A.1C (3 steken), - 26 tricotsteken, - 1 averechte steek en als laatste weer 2 tricotsteken. Zoals aangegeven worden alle teruggaande naalden averechts gebreid. Verder zul je het patroon dan toch makkelijk moeten kunnen volgen.
Hoop dat ik jou hier iets meer wegwijs mee heb kunnen maken en wens je veel succes toe!
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zininbreien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2015 om 19:49
Dank je wel dames voor jullie uitleg, maar de onduidelijkheid zit hem vooral in naald 3, 5 en 7, maar ik geloof dat ik er nu achter ben.
Naald 1,3 en 5 brei je inderdaad, A.1A (1x) A.1B (20x) en A.1C (1x), maar bij naald 7 komt dit niet uit, Deze naald brei je toch steeds A.1A, A.1B en A.1C achter elkaar, of is dit niet de bedoeling Dilianne?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2015 om 20:33
je moet eens in het opmerkingenveld kijken, daar staat een vraag en een antwoord over de zevende naald. Misschien dat dat helpt.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 om 11:52
Hoi Zininbreien, als je het patroon volgt dan moet het gewoon uitkomen (ik brei dus de grootste maat en kom iedere keer uit). Je moet er wel op letten dat het patroon iedere keer verspringt; het is misschien makkelijk om op een groot vel dit patroontje uit te tekenen zodat je steeds verder kunt (zowel in de lengte als in de hoogte). Maar je moet uitkomen (1e, 3e, 5e en 7e naald zijn volgens patroon en de overige naalden moeten averecht worden gebreid). Wederom veel succes!
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zininbreien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 om 18:04
Dank je wel dames. Het heeft even geduurd, maar het kwartje is gevallen.
Ik kan nu lekker aan de slag!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.405 seconden.
Lang Yarns