Breigaren |
Reageer |
Autheur | |
Anneke2103
Newbie Lid sinds: 16 Januari 2015 Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 Januari 2015 om 10:05 |
Hallo allemaal
Deze winter heeft het breivirus zich bij mij aangemeld en heb ik al een vest gebreid en een woondeken. Nu heb ik een vraag ik zag heel leuk garen om te breien maar er stond sokkenwol op kun je daar ook een trui van breien?????. Ik ben benieuwd of dat kan |
|
Teunie
Hobbyguru Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sokkenwol kan je ook voor een trui gebruiken hoor Anneke
|
|
Groetjes Teunie
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Die trui wordt niet bij een volle maan een sok Voor sokken heb je goed garen nodig van een bepaalde samenstelling omdat een sok nogal wat voor zijn kiezen krijgt en daarom
noemen ze wol die daar geschikt voor is sokkenwol. Maar je kunt daar ook best andere dingen van maken.
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
De sokkenwol van de Aldi bijvoorbeeld vind ik niet geschikt. Is te stug/hard om daar een trui van te breien is mijn mening. Maar andere weer wel, dus je moet het zelf voelen.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sokkenwol moet stevig, slijtvast en wasbaar zijn, je loopt erop en zweet erin. Gewoonlijk is het 75 % wol en 25 % nylon, de nylon geeft het de slijtvastheid. Vaak voelt het wat stug aan daardoor, maar er zit wel wat verschil in. Ik heb wat bolletjes Drops Delight liggen die heel zacht zijn, maar de standaard Regia vind ik niet zo lekker voor een trui. Dus je moet gewoon voelen hoe het op de huid voelt, als je het zacht genoeg vindt dan is er geen reden om het niet voor andere dingen te gebruiken. De kleuren zijn vaak prachtig.
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jawel, die kun je ook gebruiken. Ik heb een rokje van sokkenwol gebreid en een sjaal. Allebei zijn nog goed in model!
Succes. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |