wanneer met de hiel beginnen? |
Reageer |
Autheur | |
Geotje
Hobbywonder Lid sinds: 08 Februari 2013 Status: Offline Points: 751 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 November 2014 om 22:24 |
Ik ben sokken aan het breien volgens de toe up methode, dus de tenen eerst. Maar wanneer moet ik eigenlijk met de hiel beginnen? Voor het breien volg ik de filmpjes van Tii casa kniting op Youtube, maar ja die zegt niks over maten en gaan alleen over de methode van breien.
Ik ben bezig met sokken maat 41, met naalden 2,5. Wie heeft het antwoord? |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hangt af van het type hiel dat je breit, mijn boekje zegt dit
jojo hiel vanaf teen tot hiel - 21 centimeter
hiel met spie en Hollandse hiel vanaf teen tot spie 13 centimeter
|
|
Geotje
Post Options
Thanks(0)
|
Oh help, dit roept weer nieuwe vragen op... Weet helemaal nirt wat voor een soort hiel ik brei. Even meneer Google raadplegen
|
|
Geotje
Post Options
Thanks(0)
|
Geloof dat ik de jojo hiel brei. Nog even een stukje door dus voordat ik met de hiel kan beginnen.
Bedankt voor het antwoord lwl |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jojo is zoals de meeste fabriekssokken zijn, bij de hiel heb je dan zo'n diagonale streep.
Voor mensen met dikke voeten of een hoge wreef kun je beter een hiel met een spie breien, daar zit meer ruimte in.
|
|
Geotje
Post Options
Thanks(0)
|
Check, dan is het inderdaad de jojo hiel. Super bedankt!
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |