Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Naaimachinenaalden

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 17:34
Die doosjes met 100 zullen wel voor scholen en ateliers zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 17:47
Als je alleen af en toe een zoom hoeft te naaien of iets te verstellen zou ik 2 doosjes van 5 naalden met no 80 en 90 aanschaffen. Je kunt wel een doosje nemen met van alle maten een, maar dat werkt niet echt. Je bent net bezig en je naald breekt. Kun je naar de winkel rennen en nieuwe gaan kopen. Als je dan woont zoals ik, kun je het naaien voor die dag vergeten. Als je denkt dat je regelmatig iets tricotachtigs moet naaien neem je er nog een doosje stretchnaalden bij. Vroeger hadden die maar een dikte, nl 75, tegenwoordig zijn die ook verschillend van dikte. Bij de Schmitz naalden hebben de bijzondere naalden een kleurtje aan het uiteinde. Is bij de stretchnaalden net veranderd. Was vroeger geel, is nu geel met rood. Waarom? Geen idee.  
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 19:04
Fietskleren valt dat onder tricotachtig ??? Jeweetwel van die pakjes waar wielrenners mee rondscheuren ?
En voor de lappen op de spijkerbroeken ook nog andere naalden ?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 19:25
Voor fietskleding moet je zeker stretchnaalden nemen. Is werkelijk rot spul om te repareren. Wil wel eens gaan lubberen tijdens het naaien. Voor spijkerstof zou ik zeker jeansnaalden nemen als je een zoom moet naaien. Voor de lappen op spijkerbroeken kom je ook met 90 vaak goed uit de voeten. Toen er nog geen jeansnaalden waren moest ik wel. Nu ik de jeans toch heb gebruik ik die natuurlijk. 
Groetjes, Lida.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 21:12
Ik lees graag mee. Wat leerrijk allemaal.
Een paar jaar terug heb ik, na lang kijken en vergelijken, een Pfaff naaimachine gekocht. Die heeft zo'n meeloopvoetje, en maakt het naaien veel makkelijker.
Grx
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 21:41
Originally posted by Oepske Oepske wrote:

Ik lees graag mee. Wat leerrijk allemaal.
Een paar jaar terug heb ik, na lang kijken en vergelijken, een Pfaff naaimachine gekocht. Die heeft zo'n meeloopvoetje, en maakt het naaien veel makkelijker.
Dan heb je waarschijnlijk een hele goeie. Op de school waar ik les gaf hadden we de helft Pfaff en de andere helft Singer. Zelf heb ik destijds (1963) voor een Pfaff gekozen omdat ik daar zelf heel goed aan kon oliĆ«n en klein onderhoud doen. Was bij Singer naar mijn smaak ingewikkelder. Die machine heb ik ruim 30 jaar gehad. Ben toen overgestapt op een Bernina. Ik wilde een modernere, nog gemakkelijkere machine. Geen Pfaff omdat ik het knoopsgat niet mooi vond. De Pfaff heb ik een paar jaar gehouden. Toen ik merkte dat ik hem toch nauwelijks gebruikte is hij naar Afrika gegaan. Was toen een actie. De Bernina heb ik dus nu ook al weer 20 jaar. Ik heb er wel inmiddels een lockmachine bij. Het voordeel van de Pfaff van toen was dat hij moeiteloos jeans stof slikte. Maar ja, dat was een heel zware gietijzeren ding. Beide hebben al heel wat metertjes achter de kiezen.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 22:22
Je keuze voor Bernina begrijp ik best. Mijn vorige naaimachine was een Bernina, nog van mijn mama geweest. Maar na meer dan 35 jaar dienst was ze aan toch wel aan vervanging toe.

Grx
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 23:22
hebben we het net anders om gedaan.
Groetjes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.543 seconden.
Lang Yarns