Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help; muts van jessica tromp

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: help; muts van jessica tromp
    Posted: 20 September 2014 om 00:18
http://www.jessica-tromp.nl/hat_muts/17%20muts%20breien%20gratis%20basis%20patronen%20breipatroon.htm

het is gelukt om tot naald 27 het patroon volgens schema te breien. Echter dan lopen we (mijn moeder en ik ) vast op de minderingen, zoals in naald 27 beschreven. Volgens ons klopt er dan niets meer van de kabels/het patroon. Zou er een fout in het patroon zitten, of zien wij het verkeerd?
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 07:43
volgens mijn lezen klopt er al iets niet met die 119 - 19 = 99

maar als je toer 27 uitrekent is het wel 99.

((5r + 1) dan (4+1)3 keren) en dit alles nog eens 4 keren en dan nog eens 3 keer 4+1

6 + 5maal3 = 6 + 15 = 21 maal 4keren = 84   plus(3x 5)=15   =   99

en als je alle steken telt voor de mindering volgens hun uitleg zou je er maar 118 mogen hebben.

en een veelvoud van 17 is 102 en 119.

waar is idd die ene steek gebleven?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 08:14
misschien heeft de opschrijfster van het patroon el ergens een steek laten vallen
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 11:09
aantal steken klopt inderdaad ook niet, maar ons probleem was vooral dat je net begonnen bent met de 'kabels' en dat je minderingen midden in die kabels komen en nergens in het schema en foto terug te vinden zijn.
groetjes,

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 11:53
Conclusie, ergens klopt er iets niet. Ik had die minderingen ook op de even naalden verwacht, want nld 27 staat toch gewoon
in het schema ?
Wat ik wel gehoord heb ik dat ze op die site wel heel goed en alert reageren op vragen - dus ipv dat de halve hobbydoos gaat puzzelen
lijkt me een mailtje naar de patroonmaakster een tof plan.

Of proberen het schema aan te houden en die grijze hokjes te maken in de even toeren ?
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 11:55
mijn moeder is er nu net. Ze heeft de muts nu zonder minderingen in naald 27 door gebreid. De muts is af. Hij lijkt wat kort, maar verder is ie prima. Foto volgt nog.

Dus probleem opgelost. Het staat er raar. Ze moeten de beschrijving van de minderingen uit naald 27 weg halen en alleen uitleggen dat als je het schema volgt je automatisch vanaf naald 27 begint aan de minderingen voor de kroon.

Verder is het schemaatje van de speciale steek niet heel duidelijk. Ik heb het wel uitgevogeld en is gelukt.

Bep bedankt voor je fantastische rekenwerk. Ik doe het je niet na.
groetjes,

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 11:58
Ze heeft nu zeker meer het schema ipv de tekst aangehouden ?
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2014 om 19:51
ja, gewoon zonder minderingen. Ivm te kort en te wijde muts, heeft ze een tweede gebreid met iets minder steken en 2 extra herhalingen van het boordje. Ziet er prima uit!

Foto moet ik nog uploaden vanaf mijn camera.
groetjes,

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2014 om 20:15
en al geupload?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns