Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat betekent: géén steek?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat betekent: géén steek?
    Posted: 05 Juni 2013 om 23:48
Ik ben een leuke muts aan het breien in het rond, en nu moet ik een breischema volgen.
De oneven naalden zijn getekend, en de even naalden moet ik de steken breien zoals ze zich voordoen.
Nu staat er in de allereerste naald, (aan het eind van de naald),
één zwart blokje.
Dit betekent volgens de beschrijving: géén steek.
Maar nu heb ik dus één steek over!! Wat moet ik daarmee??
Ik moest 100 steken opzetten en de 1e naald ajour is 99 steken + 1 zwart blokje =(géén steek)
De 2e naald dus breien zoals de steken op de naald staan.
Er word dus in het rond gebreid met veel omslagen zodat ik dus langzaam aan ga meerderen.
Ik heb alléén een probleem met die eerste naald. De rest volgt dan wel vanzelf. Maar als ik die eerste naald al verkeerd doe, komt de rest óók niet uit!
Zie schema hieronder:

-..o...^...o..     naald 5
-.o.........o.     naald 3
*-o.........o-     naald 1
---------------------------------------------------------------
* = zwart blokje (géén steek)
- = averecht
o = omslag
. = recht
^ = dubbele overhaling

Wie kan me verder helpen a.u.b.
Ik kom er niet uit!
Alvast bedankt!
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2013 om 08:51
Ja, daar heb ik pas ook erg over zitten tobben!
Het blijkt dat geen steek gewoon: geen steek is Smile.
Je eindigt dus naald 1 met een averecht. Dat lijkt raar en toch komt het goed uit dan.
Ik vond het verwarrend dat 'geen steek' wel in het telpatroon opgenomen staat. Dan lijkt het net of je toch iets mist. Maar dat is dus niet zo. Zo krijgen ze het plaatje mooi rechthoekig Wink.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2013 om 09:06
Originally posted by zakdoek zakdoek wrote:

Het blijkt dat geen steek gewoon: geen steek is Smile.

LOLLOLLOL

Sorry, moet even lachen om deze droge opmerking. Maar inderdaad, er staat een zwart hokje omdat je in verdere naalden gaat meerderen, dan komt daar dus wel een steek te zitten. Nu hoef je er dus niets mee te doen.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2013 om 11:35
Oke dames! Bedankt voor jullie hulp!
Ik heb het zó geprobeert en inderdaad het klopt!
Deze steek moet ik gewoon weglaten en doorgaan met naald 2.
Komt precies uit.
Super, was al 2 avonden bezig geweest, maar moest het steeds weer uithalen.
Kan nu lekker verder.
Zonnige dag toegewenst!
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2013 om 12:29
Nou, ik zal het onthouden voor als ik het tegenkom. Dit is echt weer zo'n brei breker als je het niet weet!
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2013 om 12:45
Originally posted by Saskia_ Saskia_ wrote:

Nou, ik zal het onthouden voor als ik het tegenkom. Dit is echt weer zo'n brei breker als je het niet weet!

Inderdaad Saskia! Ik heb al heel wat ajour gebreid, maar kwam hier niet uit!
Back to Top
Breitje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breitje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2025 om 13:11
Nog even over "geen steek". Ik begrijp het toch niet helemaal. Ik moet voor het proeflapje 20 steken opzetten en het patroon zegt dus: zwart hokje=geen steek, wit hokje is 1 recht en zo alle 20 steken, dus zwart hokje-wit hokje, zwart hokje-wit hokje. Hoeveel steken zet ik dan op als alle zwarte hokjes geen steken zijn?
Back to Top
Breitje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breitje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2025 om 14:16

Weet iemand hoe ik een document kan bijvoegen bij een bericht? I.v.m. de "geen steek heb" ik de beschrijving van een patroon gescand en zou die graag aan het forum voorleggen.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns