Meerderen weerszijden mouwen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Nancy Louise ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2022 Status: Offline Points: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 hours 55 minuten geleden om 16:10 |
Beste Handwerksters, Ik heb een vraagje over het meerderen van een steek aan weerszijden van de mouwen. Ik weet het even niet meer. Dit staat er in het patroon: Meerder 1 steek aan weerszijden: Iedere 8e naald: 2 maal en iedere 6e naald: 2 maal. Ik begin na de boord meteen met meerderen van een steek aan weerszijden...als dit juist is??? Dan brei ik 7 naalden verder en maak ik weer een meerdering in de 8e naald aan weerszijden. Van af hier weet ik het even niet meer. Moet ik nu 5 naalden verder breien voor de volgende meerdering in de 6e naald of moet ik nog een keer 7 naalden breien voor de tweede meerdering in de 8e naald? Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden. Graag ontvang ik reacties met de oplossing. Groet Nancy |
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
In toer 8, 16, 22 en 28 na de boord aan weerszijden 1 steek minderen.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
Nancy Louise ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2022 Status: Offline Points: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beste Hulten, Dank u wel voor uw reactie. Nu begrijp ik het helemaal niet meer. Mij is geleerd dat ik meteen in de eerste naald na de boord een meerdering aan weerszijden moet maken. Maar dit is dus niet juist??? Als je dit niet doet krijg je toch een stukje van 8 naalden lang dat gewoon recht loopt in plaats van taps?
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |