Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gezocht patroon babyjasje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
beesd48 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beesd48 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gezocht patroon babyjasje
    Posted: 13 December 2013 om 13:39
Ik ben op zoek naar een patroon van een gehaakt babyjasje in tunische haaksteek en de rand was afgewerkt met een gehaakte waaiermotief

Het patroon heb ik zelf zo n 30 jaar geleden gehad en nu ben ik het kwijt

Als ik me niet vergis zat er ook een patroontje bij voor een gehaakte broek

Kan iemand mij hieraan helpen?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken

Groetjes Marian

Back to Top
ietjefietje View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ietjefietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 15:14
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TMIS47MS83WO.rar

Hopelijk bedoel je dit

Wie loopt naar de zon, laat de schaduw achter zich
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ietjefietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 15:36
Het babyjasje van onze foto heeft een erg leuk fantasiepatroon en een fijne capuchon. U hebt er nodig 100 gr babywol of draion en een tunische haaknaald nr. 3. Het fantasiepatroon ziet er als volgt uit: deze lussen tot 1 cm hoog optrekken. nog een keer omslaan en nog eens dezelfde twee lussen opnemen en optrekken, draad omslaan en doorijlen. De teruggaande toer, de draad omslaan en door de laatste steek met de omslag halen,® 1 kettingsteek, omslaan en doorhalen door 4 lussen, die bij elkaar horenl herhalen vanaf*. Se toer: de heengaande toer, we nemen één van de 4 lussen op, die bij elkaar horen, omslaan en doorhalen. nu 1 lus opnemen om de kettingsteek van de vorige toer heen, omslaan en doorhalen. Deze handeling herhalen. De teruggaande toer als bij de. ge''vone tunische haaksteek. Deze 3 toeren steeds herbalen. RUGPAND
Ie toer: de heen- en teruggaande toer in tunische haaksteek. 2e tofer: de heengaande toer, de eerste lus tot 1 cm hoog optrekken, de draad om de naald slaan, de volgende twee verti kale lussen tegelijk op de naald nemen, draad omslaan en doorhalen,
Opzetten 56 steken. In fantasiepa troon haken tot een hoogte van 12 cm. Daarna minderen voor de raglan We zetten het patroon normaal voort, beginnen met de eerste toer. Ie toer: (heengaande): de 2e en 3t Elke dag kunt u de laatste zin door middel van de twee opgaven compleet maken. Na vijfendertig dagen heeft u een volledig verliaal. In de hot eerste dan een een verschijning het geluktl krant lus samenhaken, normaal verder haken op drie steken na, 2 steken samenhaken, de laatste steek normaal De teruggaande toer als altijd.
2e toer: (heengaande): in plaats van , 2 lussen, tweemaal achter elkaar 3 lussen opnemen. De naald verder haken op 7 steken na, tweemaal achter elkaar 3 lussen opnemen. De laatste steek normaal. Teruggaande toer als altijd. In deze toer worden dus 2 steken extra geminderd, omdat we de lussen hoog optrekken.
üe toer: (heengaande) de eerste iteek is gewoon, de tweede steek (om de kettingsteek heen) slaan we ovei Verder haken tot twee steken vool het einde, de steek om de kettingsteek overslaan, de laatste steek is normaal. De teruggaande toer als altijd. Minderen tot een hoogte van 20 cm.
Het linkervoorpand is totaal gelijk aan een half rugpand. Dus opzetten 28 steken en 12 cm in patroon haken, vervolgens minderen aan het begin van de toeren voor de ftschuining van de raglan. Beginnen met de 2e toer.
Het rechtervoorpand is het spiegelbeeld van het linker. Dus minderen voor de raglan aan het einde van de toer. De lengte is gelijk aan het rugpand.
IMouwen: Opzetten 46 steken. We haken in patroon tot een hoogte van 12 cm, vervolgens minderen als bij het rugpand tot een hoogt-e van 20 cm.
Afwerking: De verschillende delen aan elkaar naaien.
Capuchon: Alle steken opnemen langs de hals en verder haken in tunische haaksteek 6 toeren rechtuit. Daarna om de toer 1 steek /oor en na het midden meerderen. Verder haken tot een hoogte van 12 cm. Nu nogmaals de 2e en 3e toer van het fantasiepatroon. De capuchon aan de bovenkant dichtnaaien. Tenslotte het hele jasje met een toer vasten omhaken. Dan een koordje draaien en door de hals rijgen (of een lintje) en twee pompoentjes voor do uiteinden (lintje alleen strikken).
En uw zoontje, dochtertje, kleinzoontje of kleindochtertje kan er deze winter weer tegen! Weggestopt in deze warme cape mtet capuchon! Veel plezier ermee!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 18:10
Ik heb een 3 suisses patroon. Je kunt je e-mailadres aan me mailen via mijn profiel. Denk er wel aan om het IN de mail te zetten, want als afzender krijg ik het mailadres van de hobbydoos. Als je op mijn naam klikt zie je Members profile en daar zit mijn profiel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ietjefietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2013 om 23:57
Hallo,
Ik zou graag foto's willen plaatsen of een bestand maar het lukt me niet.
Ik heb patronen die ik wil delen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2013 om 09:12
IK had een tunisch babypatroon en dat heb ik in een mail verzonden. Kun je foto's in een mail krijgen? Dan kunnen mensen de foto bij jou opvragen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns