Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

bloem haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: bloem haken
    Posted: 04 November 2013 om 16:36

stel dat iemand een bloem wil haken heb ik hier een patroon

Bloemen haken

De meeste bloemen worden net als Granny Squares ook gehaakt vanuit het midden (op sommige rozen na, die worden gehaakt als lange sliert en dan 'opgerold'). 

Ik zal hier als voorbeeld stap voor stap een bloem maken.

Eerste toer: de kern van de bloem

• Haak 4 Lossen en sluit tot een ring met een Halve Vaste.

• Haak 1 Losse (de Keerlosse, ook al keer je nu niet om), haak 7 Vasten (steek hierbij je haaknaald in de ring). Sluit deze toer met een Halve Vaste in de Keerlosse. Hecht de draad af. 

Je hebt nu een cirkel van acht steken, de bloem krijgt acht bloemblaadjes.

Tweede & Derde toer: Kleine Bloemblaadjes

• Hecht een nieuwe kleur aan in één van de Vasten van de vorige toer (maakt niet uit welke).

• Haak {2 Lossen, 1 Halve Vaste in de volgende steek} tot je helemaal rond bent. Eindig met een Halve Vaste op de plaats waar je de draad had aangehecht.

• Steek je haaknaald in het boogje van 2 Lossen (zie pijl) en haak {1 Vaste, 1 Stokje, 1 Vaste}. Doe dit ook in elk volgend boogje van 2 Lossen, tot je helemaal rond bent. Hecht de draad af.

Vierde & Vijfde toer: Grote Bloemblaadjes

• Draai je bloem om en kijk eens goed naar de steken. Je ziet kleine V-tjes (de Halve Vasten van kleur 2, zie pijl). Steek je haaknaald in één van deze V-tjes en hecht een nieuwe kleur aan.

• Haak {3 Lossen, 1 Halve Vaste in elke volgend V-tje} tot je helemaal rond bent. Eindig met een Halve Vaste in het V-tje waar je de draad had aangehecht.

• Draai de bloem weer met de goede kant naar boven en steek je haaknaald in het boogje van 3 Lossen dat nu links van je haaknaald is (je moet de voorste bloemblaadjes hierbij iets aan de kant duwen).

• Haak {1 Vaste, 1 Half Stokje, 1 Stokje, 1 Half Stokje, 1 Vaste} in elke boog van 3 Lossen, tot je helemaal rond bent en hecht de draad af.

Back to Top
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 16:37
sorry, geen foto's!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 16:39
een plaatje er bij zou leuk zijn Bloemen mini plaatjes

ik heb ze al gezien ,en .....het ziet er leuk uit
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 16:40
Dank je wel.
Je kunt de foto's gewoon copieëren van je al gedownloade foto's. Ik heb het geprobeerd en het lukte. Ik moet ze dan hier neerzetten, jij kunt ze wel in je eigen bericht zetten. Op Post options klikken en dan op wijzig bericht.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 16:43
ik weet niet meer wat de site was dus geen link.
Back to Top
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 16:53
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 16:53

stel dat iemand een bloem wil haken heb ik hier een patroon

Bloemen haken

De meeste bloemen worden net als Granny Squares ook gehaakt vanuit het midden (op sommige rozen na, die worden gehaakt als lange sliert en dan 'opgerold').

Ik zal hier als voorbeeld stap voor stap een bloem maken.

• Haak 4 Lossen en sluit tot een ring met een Halve Vaste.

• Haak 1 Losse (de Keerlosse, ook al keer je nu niet om), haak 7 Vasten (steek hierbij je haaknaald in de ring). Sluit deze toer met een Halve Vaste in de Keerlosse. Hecht de draad af.

Je hebt nu een cirkel van acht steken, de bloem krijgt acht bloemblaadjes.

Tweede & Derde toer: Kleine Bloemblaadjes

Hecht een nieuwe kleur aan in één van de Vasten van de vorige toer (maakt niet uit welke).

• Haak {2 Lossen, 1 Halve Vaste in de volgende steek} tot je helemaal rond bent. Eindig met een Halve Vaste op de plaats waar je de draad had aangehecht.

• Steek je haaknaald inhet boogje van 2 Lossen (zie pijl) en haak {1 Vaste, 1 Stokje, 1 Vaste}. Doe dit ook in elk volgend boogje van 2 Lossen, tot je helemaal rond bent. Hecht de draad af.

Vierde & Vijfde toer: Grote Bloemblaadjes

• Draai je bloem om en kijk eens goed naar de steken. Je ziet kleine V-tjes (de Halve Vasten van kleur 2, zie pijl). Steek je haaknaald in één van deze V-tjes en hecht een nieuwe kleur aan.

• Haak {3 Lossen, 1 Halve Vaste in elke volgend V-tje} tot je helemaal rond bent. Eindig met een Halve Vaste in het V-tje waar je de draad had aangehecht.

• Draai de bloem weer met de goede kant naar boven en steek je haaknaald in het boogje van 3 Lossendat nu links van je haaknaald is (je moet de voorste bloemblaadjes hierbij iets aan de kant duwen).

• Haak {1 Vaste, 1 Half Stokje, 1 Stokje, 1 Half Stokje, 1 Vaste} in elke boog van 3 Lossen, tot je helemaal rond bent en hecht de draad af.

Ik hoop dat ik niets heb overgeslagen

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 16:54
dank je wel, ik zal het de volgende doen.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2013 om 17:49
Die is leuk, dank je wel !
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns