Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drop zomerhoed breezy belle hat

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Millie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Millie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drop zomerhoed breezy belle hat
    Posted: 9 hours 33 minuten geleden om 15:20
Hallo, 
Ik ben nieuw hier en heb van de week voor het eerst gehaakt via een diagram. Nu deze hoed van Drops, maar ik denk dat ik in toer 2 al mis ga.  Toer 5 geeft een serie meerderingen over 8 steken terwijl het patroon x6 "moet". Ik denk dat ik daarom niet uitkom en misschien al bij toer 2 de mist inga. Niet met de steken, die zijn duidelijk, maar echt wat er letterlijk wordt gevraagd. Hopelijk kan er iemand meekijken, alvast hartelijk bedankt voor het lezen.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 9 hours 8 minuten geleden om 15:45
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10905&cid=7
Ik kan wel zeggen dat ik een ervaren haakster ben, ook van een schema, maar hier begrijp ik niets van. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Millie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Millie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 8 hours 50 minuten geleden om 16:03
Bedankt voor het toevoegen van de link van het patroon💕
Ik ben de weg kwijt met A2 de 2-5e toer, daarna lukt het denk ik wel en de rest durf ik nog niet aan te denken Wink Ik vind het niet duidelijk waar wel of geen steek moet en waarom de ene ruimte groter kijkt dan de ander en hoe dat te interpreteren. 

De Capalinahoed heb ik ook gemaakt, juiste haaknaald,  dezelfde draadspanning, bijbehorende acryl/katoen ( 12 draadjes die als een malle splijten) erbij gekocht en die valt veel groter uit dus heb ik uitgehaald en ga m met 1.0 mm kleiner haken denk ik.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 6 hours 53 minuten geleden om 18:00
Het is een typisch Drops patroon.   Hun schema's maken het vaak erg verwarrend.
Zo ontbreekt hier volgens mij aan het eind van de toer de halve vaste in de 3e beginlosse om de toer te sluiten.
Ik probeer het na het eten te gaan haken, je hoort er nog van.
In elk geval zijn de 1e 3 toeren gewoon de meerderingen van een cirkel. Dus in elke toer het aantal steken meerderen van de begintoer excl de beginlossen.
Na 3 toeren heb je dan 36 stokjes.
In de 4e toer haak je op elk groepje van 6 stokjes van de vorige toer als volgt: 
1x1 meerdering; 2x 1 stokje; 3 x 1 meerdering. Dit doe je dus in totaal 6 keer en aan het eind  heb je dan 60 stokjes

Toer 5: weer over een groepje van 6 stokjes van de vorige toer:
1 x 1 meerdering; 2x1 stokje; 2 lossen waarbij je géén stokjes uit toer 4 overslaat; 2x1 stokje; 1x1 meerdering. Dit in  totaal 10 keer.

Drops tekent niet goed in het rond waardoor het lijkt alsof je 2 stokjes over moet slaan, maar dan kom je nooit uit.

Ik ben ook begonnen aan toer 6, maar nu snap ik er helemaal niets meer van, sorry. Ik had het kunnen weten dat het niet klopt als zelfs Lidwina er niet uitkomt. Nogmaals sorry, ik kan je er niet mee helpen. Misschien ku  je de vraag bij Drops stellen.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Millie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Millie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 5 hours 42 minuten geleden om 19:11
Kijk, dan had ik het idd goed met 60 steken bij de 4e toer, maar ik sloeg de steken over bij de losse! Helder! Hartelijk bedankt voor het reageren, allemaal.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns