Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vragen over patroon babybroekje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
annaj View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annaj Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vragen over patroon babybroekje
    Posted: 11 hours 41 minuten geleden om 14:02
ik ben het babybroekje first impression pants van drops aan het breien. (First Impression Pants / DROPS Baby 25-27 - Gratis breipatronen van DROPS Design). 
Paar vragen: 
- om wat ruimte te creeren moest ik een aantal keren heen en weer breien over een verkort deel. Dat heb ik gedaan. Wat de uitkomst bij mij was is dat ik te goed kan zien waar ik gekeerd heb. Misschien is er een truc om dat netter te krijgen. (ik heb het al geaccepteerd, maar als ik het zelfde nog eens moet doen, wil ik het graag beter doen)

- ik moet op een gegeven moment meerderen. Daar ben ik nu al bang voor omdat ik niet snap hoe ik dan het "boordsteek"patroon vast kan houden. hoe moet ik die steek dan gaan breien? recht of averecht? hoe hou ik dan het patroon vast? Iemand tips?

- wat voor naalden zou je gebruiken voor de pijpen? gewoon kleine rondbreinaald? (ik heb geen 4 naalden zonder kop in de maat voorhanden)

Alvast bedankt!

Meerder bij een hoogte van (10) 12-13-16-15 (16-17) cm middenvoor 1 st aan elke kant van de middelste 2 st op voorkant en achterkant – zie TIP VOOR HET MEERDEREN (= 4 st gemeerderd). Herhaal dit meerderen om de nld nog (7) 7-7-7-11 (11-11) keer (= (8) 8-8-8-12 (12-12) keer meerderen in totaal) = (120) 128-136-152-176 (184-192) st. Kant bij een hoogte van (15) 17-18-21-22 (23-24) cm (meerderen is nu klaar) (12) 12-12-12-16 (16-16) st af middenvoor en middenachter. Eindig elke pijp apart, zet de st voor een pijp op een hulpdraad.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 5 hours 9 minuten geleden om 20:34
voor de verkorte toeren   https://www.youtube.com/watch?v=a3S9cl47PYw

meerderen in boordsteek.

ge moet meerderen voor en na de 2 middelste steken; dat zullen waarschijnlijk rechtse steken zijn. dus de volgende 2 averechtse moeten al zeker blijven, dan meerdert ge en breit die gemeerderde rechts, de volgende toer meerderingen weer rechts, dan hebt ge 2 steken rechts gemeerderd; bij de volgende meerdering moet ge die bijgemaakte steken averechts breien, en zo verder en zo krijgt ge het patroon doorlopend.

Bij het patroon staat een foto met 2 babiekes op, daar kunt ge zien dat er soms 6 steken rechts naast elkaar zijn en dan splits dat.

en volgens mij kunt ge de pijpen met een rondbreinaald breien, wel goed aanduiden waar de binnenkant van de pijp is omdat ge daar moet minderen
Back to Top
annaj View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annaj Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 2 hours 53 minuten geleden om 22:50
Dank je voor de video! Dat helpt!

dank je voor de uitleg. Ik zie het nog steeds niet voor me. 

ik zal het met wat formules doen: 

a = averecht , r = recht en | is het midden R gemeerderde steek

aa rr aa rr aa r| r aa rr aa rr aa zo kom ik aan
meerderen 1 steek naast de twee middelste steken
(met rondbreinaald)
aa rr aa rr aa R r| r R aa rr aa rr aa
-
aa rr aa rr aa RR r| r R R aa rr aa rr aa
-
aa rr aa rr aa RRA r| r A RR aa rr aa rr aa
-
aa rr aa rr aa RRAA r | r AARR aa rr aa rr aa
-
aa rr aa rr aa RRAAR r| r RAARR aa rr aa rr aa
-
aa rr aa rr aa RRAA RR r | r RRAA RR R aa rr aa rr aa
-
aa rr aa rr aa RRAA RRA  r r A  RRRR RR aa rr aa rr aa
-
aa rr aa rr aa RRAA RRAA r | r AA RR AA RR aa rr aa rr aa

32 steken meerderen totaal| wordt voor en achter gedaan. natuurlijk zal je altijd iets daarvan zien. (zoals gezegd op de foto die je een blokje recht naast elkaar. Maar ik geloof dat ik zo nu ik het uitgetekend heb snap hoe ik het patroon door kan laten lopen. OF het nu helemaal helder is, ik denk dat ik een plan heb! en dat ik weet hoe het patroon na het volledige meerderen gaat. Dat helpt mij om overzicht te krijgen. Dank voor de hulp.  
Dat meerderen moet dus om de naald? 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.343 seconden.
Lang Yarns