Pelophylax sokken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Carola10 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 07 Augustus 2023 Locatie: Noordlaren Status: Offline Points: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 hours 60 minuten geleden om 18:09 |
Op internet heb ik een mooi sokken-breipatroon gevonden. De naam is Pelophylax, ontworpen door Fraulein Stadtisch. Het is een toe-up-patroon, waarbij de zool wordt verbreed met een spie, voordat de hiel met german rows wordt gebreid. In de 2e helft van de hiel worden de steken weer geminderd. De hiel zou in 2 kleuren moeten met pen 3,5, maar ik begreep de beschrijving niet en heb ze in 1 kleur gebreid met pen 2,5. Nu is de sok af, hij zit heerlijk, precies pas, maar het is lastig om mijn voet in de sok te krijgen. Hetzelfde heeft mijn man voor wie ik een sok heb gebreid, vanaf de boord, met een fair-isle-patroon in de schacht. Vraag: wat bepaalt of een voet goed in een sok komt? is dat de breedte/lengte van de schacht? Waar moet ik rekening mee houden?
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |