Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over meerdering in patroon Flora

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dien View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over meerdering in patroon Flora
    Posted: Gisteren om 17:13
Hallo, ik ben begonnen met de trui Flora uit het IJslandse patronen boek. Wat ik erg lastig vind is het patroon waar geen steken in staan en nu moet ik gaan meerderen maar raak in de war van de grijze vlakken. Als ik het uitstel komt ik 110 steken tekort aan het eind. Kan iemand mij hiermee helpen? 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: Gisteren om 19:58
Ik zou je graag helpen maar heb geen idee over welke trui je het hebt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dien View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: Gisteren om 20:12
Dank je voor je reactie Lidwina, het gaat om een trui die in het boek IJslandse truien breien staat van pirjo iivonen. Het patroon staat uitgetekend maar met grijze vlakken, weet inmiddels dat dit geen steken zijn maar ik raak een beetje in de war van de meerderingen die er dan bij staan. In de 3e/ 5e/9e/13e/18e/25e toer meerdere je een steek maar als ik dan tel mis ik aan het eind nog 110 steken. Meestal kom ik er wel uit maar nu is het toch even abracadabra. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: Gisteren om 21:55
https://www.hobbydoos.nl/patroon/31641/ijslandse-damestrui-flora

het is een top down gebreide trui. Misschien moet ge dan in de 3de naald 8 meerderingen doen; in de 5de, ... (begin en einde van elke mouw en begin en einde rugpand en voorpand) Zijn nog altijd geen 110 steken maar toch al bijna de helft.

Het zijn geen raglanmouwen denk ik, maar een ronde pas.

En bij de oksels worden gewoonlijk ook een paar steken bij opgezet.

Of het patroondeel dat moet herhaald worden bestaat uit bv 3 bloemen en moet ge de meerderingen in de 3de naald, 5de... elke keer na of voor zo '3 bloemen' doen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns