Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mouwen breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Astridd5 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Astridd5 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mouwen breien
    Posted: 12 hours 58 minuten geleden om 02:34

Hallo mede forummers,

Dankzij Bep is het mij gelukt om de voorpanden te breien van https://www.hobbydoos.nl/patroon/17475/baby-vest-met-capuchon.

Nu mag ik verder met de mouwen en merk gelijk dat ik echt nog een beginner ben en moeite heb met patroon lezen.

Er staat geschreven:

Zet 36 st. op met breinld. nr. 3 en brei in ribbelsteek 1 cm. (4nld).

Verder br. met de breinld nr 3.5 in tricotst en maak aan weerz. op 2 st. van de kanten om de 6 naalden 5x1 meerdr.

U hebt 46st.

Hier ga ik verkeerd in mijn denken.

Ik denk dan dat ik vanaf de 6de naald, na de tweede steek elke 1ste t/m 5de naald een steek moet meerderen. De 6de naald niet en dan weer opnieuw 1 t/m 5 naald na de tweede steek een steek moet meerderen.

Maar wanneer ik dit zou doen dan kom ik al op de 17de naald op 46 st. i.p.v. de 38 nld die in de tekst hieronder staat aangegeven. Ook klopt het niet met de afbeelding van de mouw wat er bij gegeven was. Die loopt heel geleidelijk wijder uit elkaar en niet zo een beetje wijder uit elkaar en dan recht naar boven.

Na de "U hebt 46 st." staat er in de tekst staat geschreven:

Op 13 cm (38 nld) hoogte na de ribbelsteek, voor de mouwkop aan weerzijde afk. 1x3 st, daarna om de 2 nld 1x3st, 1x2st, 1x1st, 1x2st en 2x3st.

Op 17,5 cm (52 nld) hoogte na de ribbelst, de rest 12 st afk.

Ik begrijp er nog niks van. Sorry. Dus als iemand mij (weer) kan helpen. Heel graag!

Groetjes, Astrid

PS ik wilde een foto toevoegen van hoe de mouw op het patroon staat afgebeeld maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 2 hours 17 minuten geleden om 13:15
Verder br. met de breinld nr 3.5 in tricotst en maak aan weerz. op 2 st. van de kanten om de 6 naalden 5x1 meerdr.

efkes anders opgeschreven :

verder breien met naald nr 3,5 in tricotsteek.

aan de twee kanten op 2 steken van de kant 1 steek meerderen (meestal gebeurt dat in de rechte naald) dit moet ge 5 keren in totaal doen en dit om de 6 naalden, dus
recht    meerderen
av       niks
rcht     niks
av       niks
recht    niks
av       niks
recht    meerderen want is uw zesde naald.

voor de mouwkop is het om de 2 naalden, maar vermits er 3 steken moeten afgekant worden is het dus
rechts 3 steken afkanten begin toer
averechts 3 steken afkanten begin toer

rechts (is de 2de naald) 3 steken afkanten
averechts 3 steken afkanten

rechts (is weer 2 naalden hoger dan vorige) 2 steken afkanten
en zo gaat ge verder met de opgegeven aantal steken die ge moet afkanten

die laatste afkanting van 3 steken moet ge 2 maal doen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.234 seconden.
Lang Yarns