Mouwen breien |
Reageer
|
| Autheur | |
Astridd5
Newbie
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Mouwen breienPosted: 17 hours 21 minuten geleden om 02:34 |
|
Hallo mede forummers, Dankzij Bep is het mij gelukt om de voorpanden te breien van https://www.hobbydoos.nl/patroon/17475/baby-vest-met-capuchon. Nu mag ik verder met de mouwen en merk gelijk dat ik echt nog een beginner ben en moeite heb met patroon lezen. Er staat geschreven: Zet 36 st. op met breinld. nr. 3 en brei in ribbelsteek 1 cm. (4nld). Verder br. met de breinld nr 3.5 in tricotst en maak aan weerz. op 2 st. van de kanten om de 6 naalden 5x1 meerdr. U hebt 46st. Hier ga ik verkeerd in mijn denken. Ik denk dan dat ik vanaf de 6de naald, na de tweede steek elke 1ste t/m 5de naald een steek moet meerderen. De 6de naald niet en dan weer opnieuw 1 t/m 5 naald na de tweede steek een steek moet meerderen. Maar wanneer ik dit zou doen dan kom ik al op de 17de naald op 46 st. i.p.v. de 38 nld die in de tekst hieronder staat aangegeven. Ook klopt het niet met de afbeelding van de mouw wat er bij gegeven was. Die loopt heel geleidelijk wijder uit elkaar en niet zo een beetje wijder uit elkaar en dan recht naar boven. Na de "U hebt 46 st." staat er in de tekst staat geschreven: Op 13 cm (38 nld) hoogte na de ribbelsteek, voor de mouwkop aan weerzijde afk. 1x3 st, daarna om de 2 nld 1x3st, 1x2st, 1x1st, 1x2st en 2x3st. Op 17,5 cm (52 nld) hoogte na de ribbelst, de rest 12 st afk. Ik begrijp er nog niks van. Sorry. Dus als iemand mij (weer) kan helpen. Heel graag! Groetjes, Astrid PS ik wilde een foto toevoegen van hoe de mouw op het patroon staat afgebeeld maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. |
|
![]() |
|
bep
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 6 hours 40 minuten geleden om 13:15 |
|
Verder br. met de breinld nr 3.5 in tricotst en maak aan weerz. op 2 st. van de kanten om de 6 naalden 5x1 meerdr.
efkes anders opgeschreven : verder breien met naald nr 3,5 in tricotsteek. aan de twee kanten op 2 steken van de kant 1 steek meerderen (meestal gebeurt dat in de rechte naald) dit moet ge 5 keren in totaal doen en dit om de 6 naalden, dus recht meerderen av niks rcht niks av niks recht niks av niks recht meerderen want is uw zesde naald. voor de mouwkop is het om de 2 naalden, maar vermits er 3 steken moeten afgekant worden is het dus rechts 3 steken afkanten begin toer averechts 3 steken afkanten begin toer rechts (is de 2de naald) 3 steken afkanten averechts 3 steken afkanten rechts (is weer 2 naalden hoger dan vorige) 2 steken afkanten en zo gaat ge verder met de opgegeven aantal steken die ge moet afkanten die laatste afkanting van 3 steken moet ge 2 maal doen |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |