Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenstickie met basis haakvormen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Direct Link To This Post Onderwerp: stickie met basis haakvormen?
    Posted: 20 September 2009 om 13:08
Ik zag van de week een vraag voorbij komen van iemand die vroeg hoe je een cirkel kunt haken die plat blijft. En zoals altijd hier kwam er een duidelijke uitleg op.  Maar ik zat te denken, zo'n vraag en antwoord zakt na verloop van tijd eigenlijk zo ver weg in de topics dat het niet meer terug te vinden is. En er zijn nog meer vormen waar redelijke vaste patronen voor te geven zijn, zoals cirkels, ovalen, etc. Zou het misschien een idee zijn om een stickie te maken met daarin een werkbeschrijving van een aantal vaste basisvormen? Dat zou me voor mezelf ook heel handig lijken als ik zelf een poppetje of beestje wil proberen te haken, dan kun je in dat topic de beschrijving van de basisvormen terugvinden en dan gedegener beginnen dan maar in  het wilde weg haken wat ik meestal doe en wat meestal wel goed uitpakt, maar soms ook niet helemaal. Lijkt jullie dat iets, zo'n topic?
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1139
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 13:14
Ja lijkt me hele handig, maar Renske moet dat sticky maken en dat kunnen wij niet en ik heb Renske toen ook al meerdere malen gemailt over dat ruil-categorie maar nooit meer wat van weergehoord, dus succes
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 13:22

ik denk dat Renske het erg druk heeft, nu iedereen na de vakantie weer begint met handwerken. Verder is ze onderlaatst natuurlijk ook al een flinke tijd zoet geweest met het opschonen van het forum/ topics.

Misschien is het een idee dat we hiervoor met zijn allen een topic hiervoor opzetten en kunnen we doosjes met een dergelijke vraag daarnaar toe verwijzen en door de topic steeds aan te vullen deze ook bovenaan te houden??

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 13:26
Dat is inderdaad een goed idee; sommige vragen komen ZO regelmatig terug, dat ze best een 'sticky' zouden verdienen, onder een apart kopje technieken ofzo.

Ik ben voor mij nieuwe site in de sectie technieken ook bezig met het opmaken van dergelijke stukjes ; hoe haak ik een granny, hoe haak ik een platte cirkel (in stokjes EN vasten), hoe haak ik spiralen, hoe werk ik met een magische ring enz. Voor breien idem dito.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 13:34
Of we maken niet hier een topic maar geven dan een link naar de site van L33ntje, levert misschien ook nog wat extra omzet op. 
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 13:46
groetjes geesje
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 14:07
Hahaha, nou ik geloof niet dat Renske of ik daar ook maar één cent aan gaan verdienen, hoor ! Dan moet er iets van reclame bij of tussen. Overigens is het aandeel hobbydozen dat mijn site bezoekt niet zo heel groot hoor, ik zit voornamelijk in een heel ander circuit. Het is gewoon ECHT heel veel gevraagde info, en op een forum is het soms wat lastig zoeken. Vandaar dat ik een sticky wel een goed idee vind. 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 14:17

ik dacht dat een sticky iets heel anders was,maar dat ligt waarschijnlijk aan mij leeftijd!!!!!!!!!!!!!!

groetjes puck

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 15:06
Originally posted by Pelote Pelote wrote:

ik dacht dat een sticky iets heel anders was,maar dat ligt waarschijnlijk aan mij leeftijd!!!!!!!!!!!!!!

groetjes puck



Zelf had ik ook eerst een ander idee niet dat ik nu precies weet wat ene sticky is maar wel wat er bedoeld wordt

Groetjes Simone
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2009 om 15:11
Toch staat er op hobbydoos al heel veel uitleg. Niet dat ik precies weet waar ik dat zoeken moet. Maar steeds als ik uitleg zoek over een steek of een techniek dan type ik het in google. Standaard krijg ik een duidelijke uitleg. Zoek ik op welke site ik zit en ja hoor: Hobbydoos. Dus ergens op de site is al een hoop te vinden. En als je bij het forum de zoekfunctie gebruikt kom je ook heel veel duidelijke uitleg tegen.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns