Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBoefjes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Onderwerp: Boefjes
    Posted: 11 Oktober 2009 om 14:21
Ben ik vandaag in de Americahal op de Artistieke Handenbeurs, zie ik twee nieuwe vertalingen van Lucinda Guy, ditmaal leerboekjes voor kinderen, Boefjes leren haken en Boefjes leren breien. In het kraampje van de handwerkwinkel in Voorst, maar ze zullen nu wel overal te koop zijn.

Ik had gedacht dat er een pinautomaat in de Americahal was en dat je bij de kassa kon pinnen. Niet meer dus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2009 om 08:50
Die boekjes ken ik nog niet.
odette
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2009 om 08:56

oei, magtelt... Dus je hebt ze niet kunnen meenemen dan? Of had je nog wat geld op zak? Ik zelf zou pech hebben, vergeet vaak geld te "tanken"...

De boekjes ken ik nog niet..; leuk???

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2009 om 13:24
Nee ik had € 15 en nog wat klein grut bij me en dacht bij de kassa en bij het tappunt van de ANB te kunnen scoren, maar bij de kassa moest cash betaald worden en het tappunt was opgeheven. Je kon wel een stempel krijgen en elders geld halen maar Ton was mee en die vond dat ik maar gewoon moest wachten tot de boekwinkel weer open was. Jaaa want hij heeft weer een Hergéboek in bestelling en hoopt op een telefoontje om het op te halen. Dan mag vrouwlief meteen haar boefjesboekjes kopen.

Overigens heb ik wel wat vlinderlint en piepkleine gehaakt bloemetjes kunnen kopen voor mijn losse muntjes.
Maarhad ik het gehad, dan had ik ze meteen gekocht. Ik vond ze leuk, het waren natuurlijk kinderprojecten, tasjes enzo. Ze horen gewoon bij mijn verzameling leerboekjes voor de edele brei- en haakkunst.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2009 om 17:19
maar klinkt wel leuk!
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2009 om 21:40

Wat zijn peipkleine bloemetjes voor muntjes?? Bewaar je antwoord nog maar een weekje want ik ben pas 24 oktober "on line".

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2009 om 09:50
Ik bedoelde dat ik alleen maar kleine muntjes in mijn muntenverzamelaar had en daar kleine bloemetjes voor kon kopen. Mijn papierbeurs was leeg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2009 om 20:15
Nou ik heb ze, het zijn wel simpele boekjes zodat kinderen zelf kunnen lezen hoe je leert haken en breien en simpele projecten. Wel erg leuk om kado te geven. En ze waren in de kinderboekhandel Benjamin, i.p.v. in de grotemensenboekhandel Nawijn & Polak, dus ik kreeg het kinderboekenweekgeschenk. Ze heten Ik leer breien en Ik leer haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tinah View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 01 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 55
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2009 om 10:57
Hallo Magtelt, alweer zo'n goede tip. Dit keer Lucinda Guy. Ik gaf deze door aan Allen uit Uganda en dit is wat ze me terugmailde (door mij vertaald), misschien vind je het leuk om dit te lezen.

Wow, Tinah! Lucinda Guy's site is zo cool! Ze maken enige dingen. Het is inderdaad een geweldige tip. Ik ga al onze emails  met Forum tips printen en highligten, zodat ik er geen een verlies. Ze onderstrepen het potentieel van ons haakproject.

Het is zo leuk dat jij een hele nieuwe wereld hebt ontdekt door het haken. Ik houd ook van mijn wereld sinds ik het haken heb ontdekt. Het is zo vrouwelijk. Het mooie is dat je vrienden ontmoet, je zenuwen tot rust komen…. Het is een echte therapie….

Ik ben een pakket aan het klaarmaken met alle haakgaren en brei- en haaknaalden die ik van Hobbydozen gekregen heb voor het haakclub van moeders in Uganda. Voor de kleintjes heb ik een boekje van Lucinda besteld, dan kunnen ze het spelenderwijs leren. En misschien kunnen de vrouwen gaan lesgeven in handwerken. Er zijn zoveel mogelijkheden. Nogmaals, dank voor je tip, Tinah
Help Kyaliwajjala door haken armoedevrij te maken
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2009 om 11:33
Het prettige van haken is ook dat je maar één steek op de naald hebt, die je tot een lus kunt trekken, als je even stopt. Dan verlis je niet zoveel steken als bij breien, als er iets mis gaat. En het is heel vrouwelijk en sierlijk om te zien. Breien ziet er bij mij ietwat krampachtig uit, hoewel ik het in films ook wel sierlijk vond met zo'n vingertje dat heen en weer ging. Maar dat lukt mij dan weer niet.

Lucinda Guy komt zo enthousiast over met haar praatjes en tekeningen, dat is het leuke. De boekjes bewaar ik voor als er boefjes les van mij willen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns