Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenNaaimachine spoelhuis afstellen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kaaaaa View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 April 2010
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Onderwerp: Naaimachine spoelhuis afstellen
    Posted: 27 April 2010 om 23:26
Het gaat niet over een patroon, maar ik weet niet waar ik het anders moet zetten....
Hopelijk zijn er hier mensen die me hiermee kunnen helpen...

Ik heb een naaimachine geleend (ja, nog niet eens mijn eigen ding die het niet meer doet). Tijdens het naaien (zigzag, randje anti-rafel maken) zat de boel ineens vast, boel garen opgepropt. Losgeknipt, schoongemaakt, en hij deed 't niet meer.
Wát niet meer? de draad naar boven halen.
Uiteindelijk ben ik erachter wat er mis gaat, het lijkt erop dat het spoelhuis iets verschoten is, qua draaiing, en daarom is het haakje dat de draad mee pakt nog niet op de goede plek als de naald alweer naar boven gaat.

Het spoelhuis moet opnieuw afgesteld worden. Maar dat moet zo moeilijk toch niet zijn? (als ik maar wist hoe)
Heeft iemand hier ervaring mee?
(de plaatselijke naaimachinewinkel wilde het best doen, voor 40 euro, en dan 'al' na 2 a 3 weken klaar, maar daar heb ik nog even voor bedankt).

Het gaat trouwens om een Singer 1014.

Alvast bedankt!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 28 April 2010 om 07:40
Helaas is dat de enige oplossing.
Mijn dochter heeft mijn naaimachine weer een poosje gebruikt, dus ik heb het zelfde probleem nu, en laat dat nou net zo ongeveer het enige zijn waar je zelf eigenlijk niks aan kunt doen. Het is werk voor de vakman.

Voor 40 euro heeft-ie trouwens vermoedelijk je hele machine weer even nagekeken en moet ie weer ene jaar of langer kunnen lopen als een zonnetje. Sowieso een goed idee dus.
Back to Top
Kaaaaa View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 April 2010
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 28 April 2010 om 08:42
Nou, de machine is eigenlijk nieuw, tenminste, nog nooit gebruikt voor ik ermee aan de gang ging. En ik vind het een beetje overdreven als je na nog geen 2 meter naaien al de naaimachine weg moet brengen voor onderhoud... :S

Ergens anders heeft iemand het over een knopje dat bovenop of aan de zijkant moet zitten, waarmee de spoel te verstellen zou zijn. (ik bedoel: als een onderhoudsman/vrouw het kan, moet ik het toch ook zelf kunnen??)
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 28 April 2010 om 08:48

zit er dan geen garantie meer op dan want dat mag natuurlijk niet gebeuren na 2 meter naaien. als je een ervaren moneur bent kun je hem geheel losschroeven en weer goed vastdraaien maar als je het nog nooit gedaan hebt zou ik er niet aan beginnen omdat je al gauw meer schade aan brengt dan er nu op zit.

 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 28 April 2010 om 11:12
Eerlijk gezegd heb ik zelf geen flauw idee hoe dat moet. Maar als je zegt dat een vakman er 2 a 3 weken tijd voor nodig heeft (?) en dat dat 40 euro kost, klinkt het niet als iets dat je zelf even gemakkelijk kan. Maar misschien dat iemand met meer ervaring het wel weet.
Back to Top
Kaaaaa View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 April 2010
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 28 April 2010 om 12:01
Ik denk niet zo zeer dat het het geval is dat het 2 a 3 weken werk is. Meer dat er nog tig wachtende voor me zijn, voor mijn machine aan de beurt is...

Tja, garantie... de machine is ooit gekocht, minstens 2 jaar niet gebruikt (misschien wel langer niet), en nu dus voor het eerst in actie gekomen. Dus de garantietermijn is wel verstreken....
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns