Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenpompoengaren

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yoke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2010
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Onderwerp: pompoengaren
    Posted: 01 December 2010 om 14:01

Ik heb vorige week twee bollen Baltik pompoengaren gekocht om een sjaal te breien voor onze kleindochter van 2,5 jaar. Je moet het garen tussen de bolletjes breien, maar dit wordt veel te los met grote gaten. Bovendien gevaarlijk, want ze blijft zeker ergens achter hangen. Gewoon doorbreien wordt ook niet mooi. Ik heb het geprobeerd met breinaalden nr. 4 tot 6. Allemaal niks.Wie weet een oplossing of anders een ander leuk idee voor deze grappige wol.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 16:04
Volgens mij is het de bedoeling dat je met dunne naalden breit dus iets van 3, het garen tussen de bolletjes is ook dun, en dat je dan telkens een bolletje naar de goede kant van het werk schuift, als je er één tegenkomt. Maar ik zou het niet aanbevelen voor kinderen onder de 4. Die bolletjes zijn veel te begeerlijk om even te proeven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Yoke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2010
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 16:45

Dank je wel voor je reactie. Ik ga het uitproberen. Je hebt gelijk, misschien is de verleiding om te proeven wel te groot. Op zoek naar een andere sjaal dus. Heeft iemand nog een idee voor een leuk patroon en garen voor zo'n klein meisje? Ze heeft een rood jasje.

 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 21:40
Lengtestrepen in rood/wit? Je kunt op een rondbreinaald heel wat steken kwijt. Ik heb geen idee hoe lang een peutersjaal is, voor een groter kind zou ik 1,50 m maken. Even een proeflapje maken. Blokjes rood/wit is ook leuk. Of is dat te Ajaxachtig allemaal?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Yoke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2010
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 02 December 2010 om 17:24

Ajaxachtig is geen probleem. Ik vind voetbal leuk en ga regelmatig kijken. Bedankt voor de tip van een rondbreinaald. Ik was zelf nooit op het idee gekomen. Bedankt voor alle moeite en ik ga maar weer eens wat uitproberen.

 

 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns