Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ollie

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2011 om 13:36
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

een plaaaaaaaaaaaaatje en ik ga ook eens 8er die wol aan!!!! Leve Zeeman !!!!


Uhm, deze is van de Wibra.

@ Esthertje: ze splijt wel snel, maar als je goed oplet, vind ik het wel te doen. En inderdaad, ze voelt lekker zacht aan en glijdt goed door je vingers
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2880
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2011 om 23:11
hoi leonie zou ik misschien het patroontje van je mogen ik vind ollie helemaal geweldig
quality=
Back to Top
haakmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 02 December 2010
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakmiep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2011 om 10:04
Wat is ollie toch een leukertje. En zo mooi gemaakt!! Staat bij mij ook nog op de die-wil-ik-nog-maken-lijst. Is die helemaal gemaakt met de nieuwe wol van de wibra?? Of alleen het geel??
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2011 om 11:43
Alleen het rood is met het Soft garen van Zeeman gemaakt en de groene vlekken op het schild. Eigenlijk had dat van vilt gemoeten, maar ik heb ze gehaakt met een donkergroen dat ik nog had liggen. De rest is allemaal met het nieuwe garen van de Wibra
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Sacajawea View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sacajawea Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2011 om 16:02

Wat een leuke is dit zeg! En de kleuren zijn zeker mooi. Weet iemand welke kleuren er zijn? Misschien alleen de basiskleuren? Dat geel lijkt mij 'maisgeel'. Op internet is het vaak moeilijk te bepalen hoe de kleur werkelijk is.

Ik wil een dekentje gaan maken voor mijn kleindochtertje en eigenlijk ook één voor op de bank van mijn dochter.

Hartelijke groetjes, Carolina

Iedereen krijgt elke nieuwe dag ook weer een nieuwe kans. :-)
Back to Top
haakmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 02 December 2010
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakmiep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2011 om 17:21

Originally posted by Leonie_y Leonie_y wrote:

Alleen het rood is met het Soft garen van Zeeman gemaakt en de groene vlekken op het schild. Eigenlijk had dat van vilt gemoeten, maar ik heb ze gehaakt met een donkergroen dat ik nog had liggen. De rest is allemaal met het nieuwe garen van de Wibra

Leuk om te zien dan dat je ollie helemaal hebt gehaakt met goedkope wol van de wibra en de zeeman. En dat hij toch heel veel lijkt op het origineel waar duurdere catania wol is gebruikt. Kortom op naar de wibra..

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2011 om 18:49
Ik heb gezien bij de Wibra:
donkerblauw, lichtblauw, aqua en turqoise
rose
helgeel en lichtgeen (Ollie is met helgeel gemaakt)
wit
bruin
huidskleur en een beige achtige kleur die ook voor huid kan doorgaan
helgroen (zie Ollie) en een moskleur groen
oranje

Maar misschien verschilt het van filiaal tot filiaal. Dit is wat ik bij ons heb zien liggen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
haakmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 02 December 2010
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakmiep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2011 om 19:31

Dat zijn best veel kleuren. Ik weet wat ik morgen ga doen.

Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2011 om 19:38
bij ons hadden ze ook lila, erg mooie kleur. wil morgen nog
even wat bolletjes halen. en een haaknaald nr 3 (niet bij
de wibra)
groetjes miranda
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 12:19
@ Leonie: welke maat haaknaald heb je gebruikt voor het
wibra garen? heb vanmorgen nog wat kleurtjes gehaald
groetjes miranda
Back to Top
marjolein999 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein999 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 23:04
Wat een eigenwijs beestje.
Het eerste wat er bij me opkwam: 'Ach, wat lief, het lijkt
wel zo'n klein stoer jongetje op zijn eerste schooldag'.
Waarom die associatie? Ik heb geen idee, maar het vertedert
me wel.
Hartelijke groet, Marjolein
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 1803
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 09:31
Originally posted by ilyani ilyani wrote:

@ Leonie: welke maat haaknaald heb je gebruikt voor het
wibra garen? 


Ja, dat dacht ik ook toen ik het garen in mijn handen had, met welke naald haak je dit? Op de wikkel staat 3,5-4 maar dat leek me een te dikke naald.

Overigens vind ik je creatie prachtig!
Back to Top
Loepke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1747
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loepke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 09:33
Wat een leukerd!!
Moet hem toch ook eens gaan maken. (tesamen met alle andere honderden op mijn lijstje )
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 11:47
Originally posted by Crea-Mo Crea-Mo wrote:

Originally posted by ilyani ilyani wrote:

@ Leonie: welke maat haaknaald heb je gebruikt voor het
wibra garen? 


Ja, dat dacht ik ook toen ik het garen in mijn handen had, met welke naald haak je dit? Op de wikkel staat 3,5-4 maar dat leek me een te dikke naald.

Overigens vind ik je creatie prachtig!


Ik heb hem toch maar gehaakt met 3,5 en dan zorgen dat je het strak aantrekt. Mijn dochter is nu met Winnie bezig op haaknaald 3, maar die is nog in het beginstadium en het zal nog wel een hele tijd duren voor die af is, want teigetje moet eerst nog afgemaakt worden en ze studeert ook nog. Dus het moet in de vrije uurtjes gebeuren . En dan hebben ze ook nog 101 andere dingen om te doen

Dank jullie allemaal wel voor je reacties. De patroontjes van Christel zijn geweldig leuk en duidelijk beschreven. Een kind kan de was doen.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 13:10

ik wil naar de wibraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!

dat geel is zo'n mooie,warme kleur,die ga ik gebruiken in mn deken,hoop dat er mooie bijpassende kleuren bij zijn!!

Ollie is ook een errug leuk beessie!! mooi gemaaakt

Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 14:05
@Leonie: Bedankt, was idd ook al met 3,5 (en met
2,5)begonnen maar vandaag lukt niets dus morgen weer een
poging. en christels patroontjes zijn idd geweldig leuk en
makkelijk te maken.
groetjes miranda
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.465 seconden.
Lang Yarns