Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kleurenvraagje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
gusta goudvis View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Februari 2011
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer gusta goudvis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kleurenvraagje
    Posted: 20 Februari 2011 om 13:48

Hoi,

'k Heb vorige week draadjes besteld bij hobbydoos, en 'k kijk er zo naar uit!

Ik heb Phildar Coton 3 besteld: wit en dan nog zo'n beetje van elke andere kleur die er bestaat.

'k Ben van zin om een babydekentje te breien in 't wit en om er dan gehaakte, felgekleurde bloemetjes op te naaien.

M'n vraag voor jullie: moet ik - voor ik die bloemen erop naai - iets doen om te vermijden dat het witte dekentje na de eerste wasbeurt grauw wordt van al die kleurtjes?

Bedankt!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2011 om 16:07
Deze vraag zou ik zelf aan een wasmiddelenproducent voorleggen. Het telefoonnummer staat op de fles of het pak. Er zijn vast wel middelen waarmee je wit én gekleurd tegelijk kunt wassen zonder grauwsluier of afgeven.

Overigens gebruik ik in geval van twijfel Colour catcher doekjes in de wasmachine, maar niet die doekjes die ook vlekken verwijderen, want die maken juist vlekken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2011 om 17:32

ik zou de gekleurde bloemen even in water met azijn wassen op de hand voordat ik ze op zou naaien .

De zelfde kleur bloemen even bijelkaar doen .

Kun je zien of de kleuren afgeven of kleurecht zijn .

Succes

Mutti

Back to Top
mick86 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 17
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mick86 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2011 om 15:49

Phildar breigarens mogen niet uitlopen van kleur.

Dus je kunt gerust wit met rood combineren en in de wasmachine gooien. Het gebeurt maar sporadisch dat de kleuren doorlopen, en als het gebeurt krijg je alles vergoed.

Daarom zijn de breigarens van Phildar zo goed, omdat ze dat kunnen garanderen!!

Back to Top
gusta goudvis View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Februari 2011
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer gusta goudvis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2011 om 15:55
Originally posted by mick86 mick86 wrote:

Phildar breigarens mogen niet uitlopen van kleur.

(...)

En daarom zijn breigarens van Phildar zo goed, omdat ze dat kunnen garanderen!!

 

Aha! Dat wist ik niet. Ik ga dat eens uitproberen met een proeflapje. 'k Heb vandaag bevestiging van mijn bestelling gekregen, benieuwd naar de post!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns