Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenOnderdraad-bovendraad

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Debby View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4
Direct Link To This Post Onderwerp: Onderdraad-bovendraad
    Posted: 31 Juli 2007 om 12:56
Ik heb een probleempje met mijn naaimachine. De handleiding is gelukkig duidelijk, dus ik denk dat de bovendraad en de onderdraad juist zitten. Maar nu wil ik proberen en draait de bovendraad vast in het spoeltje waar de onderdraad in zit. Heeft iemand tips voor me? Ik ben dan ook een echte beginneling...
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2007 om 13:20
Ik weet het niet zeker, ik red me aardig met het naaien (als er geen problemen zijn), maar dit klinkt alsof je de onderste draad niet goed naar boven hebt gehaald, waardoor ze in elkaar gaan draaien. Ik zou proberen het spoeltje er opnieuw in te zetten en dan de met de bovenste draad nogmaals proberen de onderste naar boven te halen. Nogmaals, ik weet niet zeker of dit het euvel is, maar anders zou ik het niet weten.
Back to Top
Debby View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2007 om 15:31

Dit is het gevolg...

Aangezien een tekst uitleg niet helemaal duidelijk is, probeer ik het op deze manier iets duidelijker te maken.
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2007 om 15:33
dan staat je bovendraad spannig waarschinlijk te los, of de onderdraad spanning te strak zodat deze het draad naar benden trekt. staat waarschijnlijk in de handlijding, dit test je door met en zigzag steek te naaien op een proeflapje... het duurt altijd even voordat hij goed staat... is het een nieuwe of tweedehands??
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2007 om 15:33
deden we tegelijk reageren hihi
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2007 om 15:34
ja als ik het goed zie, staat hoogstwaarschijnlijk de spanning niet goed!! dit heb ik ook wel eens, ondanks dat ik een ervaren naaister ben
Back to Top
Debby View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2007 om 15:42
Aha, da's goed, de spanning aanpassen staat in mijne manual , da gaat dan nog lukken. Straks eens proberen ze. Mercikes hé.

Het is een tweedehands machine van Husqvarna, vrij oud, maar zou nog heel goed moeten werken. Als het me bevalt en de machine geeft de geest, koop ik wel een nieuwe.
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2007 om 15:47
husquvarna, heeft goede naaimachienes, daar heb ik ze ook van dan licht het dus aan je onder en bovendraad, maar het kan heeeeeeeeel goed mogelijk zijn dat je hem niet goed hebt ingeregen!! dat houd in dat het bovendraad dan geen tegen spanning krijgt en dan haalt hij ook zulke keuren uit, dus eerst even opnieu inrijgen en dan proberen, dan de spanning bekijken als het goed is is het dan zo opgelost!! je kan wel als het niet lukt vragen bij eennaaimachiene winkel, maar laat ze hem niet nagaan kijken dan betaal je je scheel!!! en bij elk project moet je de spanning opnieuw stellen als je andere stof gebruikt dus dan blijf je naar de winkel rennen!!
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2007 om 00:42
Het is een heel ander spoehuis dan op mijn machine. Maar als dit bij mij gebeurt betekent dit meestal dat de spoel niet juist in het spoelhuis zit of het spoelhuis met de spoel niet juist zijn ingebracht. Even alles terug uithalen, nazien of de draad lang de juiste kant is ingebracht en spoelhuis opnieuw inbrengen
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2007 om 02:35
hihi dat klopt line, als de draad te los is blijft hij hangen in het spoelhuis waardoor het spoelhuis scheef gaat zitten, zo zie je maar met zijn ale komen we er wel
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 21:12
Volgens mij zit je spoeltje niet goed. Volgens mij moet het spoelhuis met het puntje naar boven (in die kleine uitsparing). In ieder geval moet het spoeltje met spoelhuis 'klikken' als je het in de machine zet.
odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 11:11
Misschien ene hadige tip : ik had vorig jaar een enorm probleem met mijn machine; wat ik ook deed, ik kreeg de (onder)spanning maar niet goed; ratelen als een koffiemolen, allemaal lange lussen en knopen, steken overslaan, één grote ellende. Naaimachine naar de reparateur gebracht, en wat bleek ???\

ER ZAT EEN BOTTE NAALD IN !!

Naald vervangen, machine opnieuw opgespannen, en hij liep weer als een zonnetje.

Tja, hoe blond kun je zijn he ? Ik ga er dan ook vanuit dat dat bij nou niet zo is, maar je weet maar nooit, dus wou ik het je toch even zeggen.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 12:55

Als je problemen hebt haal al het garen onder en boven eruit, maak hem goed schoon , smeren, nieuwe naald en de platte kant naar achteren plaatsen.

Meestal komt het dan goed want mensen vergeten als een machientje stil staat word hij ook vuil en gesmeerd wil hij worden van tijd tot tijd.

 

 

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 23:28
En als je naald breekt altijd goed kijken dat je het afgebroken puntje verwijderd kan ook al eens in het spoelhuis of mechanisme vallen.  Dit geeft eveneens zo een knoperig resultaat en een hoop lawaai. Je denkt dan maar net deed mijn machine het nog en nu niet meer tot je alles opengooit en dat stukje naald tegenkomt de grote boosdoener
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns