Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhaaktroubles

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
happyknitter26 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 17 November 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 554
Direct Link To This Post Onderwerp: haaktroubles
    Posted: 07 Augustus 2007 om 13:29

 

ben begonnen met een rechte lap te haken voor tasje maar die trekt scheef wat nu ????

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>Fabie
Back to Top
perlefientje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 259
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2007 om 13:36

 

Fabie ,ik ben zelf een beginnende haakster!Krom en scheef,ik ken er al wat van en dan opkrullen?Dat al gezien?

Heb je steeds evenveel steken waar je over haakt of heb je er meer dan bij uw opzet,zou kunnen dat je onbewust meerderd?

Het was een ideetje,hoor!Mischien ben je ermee geholpen?!Groetjes,perle!

Als het niet vlot zou je ,hé!hahahaLukt wel,hoor!

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2007 om 13:38
Originally posted by perlefientje perlefientje wrote:

 

Fabie ,ik ben zelf een beginnende haakster!Krom en scheef,ik ken er al wat van en dan opkrullen?Dat al gezien?

Heb je steeds evenveel steken waar je over haakt of heb je er meer dan bij uw opzet,zou kunnen dat je onbewust meerderd?

Het was een ideetje,hoor!Mischien ben je ermee geholpen?!Groetjes,perle!

 

Ik zie dat ik nog ingelogd stond onder Perlefientje(dochterlief)die is laaiend als ik reageer op haar naam,dus,het was de moetie!Perle!

Als het niet vlot zou je ,hé!hahahaLukt wel,hoor!

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2007 om 14:29

hoebedoel je dat het scheef trekt fabie??

het kan idd zijn dat je onbewust hebt geminderd of gemeerderd bij het keren van je werk?? maar snap niet helemaal wat je er mee bedoeld?

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2007 om 15:38
Dat hoeft niet, het kan gewoon met je hand van haken te maken hebben. Alle kadolinttassen die ik haak, trekken wat scheef, ondanks dat ik heel zorgvuldig haak en NIET meerder if minder. Toch loopt het werk altijd enigszins van links naar rechts, en krullen de hoeken inderdaad wat om.
Na het monteren zie je niks meer van het scheve, en het omkrullen kan ik alleen ondervangen door een goede sluiting. Verder is het gewoon ene voldongen feit, want ik zou ECHT niet weten hoe ik dat trekken zou moeten voorkomen. Strijken misschien ??
Overigens heb ik er met kleine verikantjes, dekentjes en dergelijke nooit last van, alleen bij redelijk strak haakwerk in vasten.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2007 om 17:16
En soms ligt het ook aan de steek die je maakt,ik had ooit eens een scheef dekentje,door het patroon.
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2007 om 18:01
he leentje het scheef trekken bij vaste komt vaak dat de steek een stukje opschuift wat je niet ziet en merkt maar je gaat het zien bij een aantal van 15 of 20 toeren... en idd is het vaak bij strak haak werk soms gebeurd het wel en soms niet wat een oplossing kan zijn als je het probleem blijft houden bij strak haak werk is zonder de lossen te haken in het begin dus je werk keren maar GEEN lossen haken maar een vaste in de vaste die je net hebt gemaakt dit kan je ook afwisselend doen dus om de 4 toeren of zo, onthoud dan wel waar je dit wel en niet gedaan hebt anders ga je ineens wel perongeluk minderen en dat is niet de bedoeling. MAAR DOE DIT NIET MET ANDERE STEKEN DAT KAN NIET!!
Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2007 om 18:22
ach bij mij is het ook wel eens wat scheef......ach dat geeft mijn projektjes een heel eigen karakter...... tenminste......zo verkoop ik het hier in huis

groetjes Nicole
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns