Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenleren breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carine1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 11
Direct Link To This Post Onderwerp: leren breien
    Posted: 15 Augustus 2007 om 18:16
 Hallo allemaal, ik zit met een vervelend probleempje, ik heb een dochter van 8jaar en zij wil graag leren breien maar hoe kan ik haar dat het beste leren? groetjes van carine;
ik hou van breien en haken.van carine.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2007 om 18:29
Door het voor te doen .

Ik laat meestal het kind áchter me staan, en doe het dan héél langzaam voor. Daarna mag hij of zij het zelf proberen en ga ik achter het kind staan, eventueel houden we samen de naalden vast. Als ze een beetje de rechte steek doorhebben, moeten ze van mij eerst een X aantal pennen oefenen tot dat helemaal goed gaat, terwijl ik oplet welke beginnersfouten ze maken; de eerste steek dubbel breien omdat de draad áchter de naald loopt, omslagen maken tussen de steken, niet af laten glijden, elke steek dubbel breien etc.
Steeds benadrukken dat het heel veel oefening vergt, net als leren schrijven. Als je een A en een B kan tekenen, kun je nog geen boek schrijven tenslotte.

Ik vertel ze altijd dat ze na de eerste 100 fouten recht kunne breien. Daarna nog 50 fouten voor averecht, en de fouten die ze daarna maken, kunnen ze zelf oplossen. Voor een kind aan averecht toe is, ben je echter al wel een einde verder, hoor ! Laat ze eerst maar veel rechte lapjes breien, eventueel in gekleurde strepen. Op mijn website staan ook een paar voorbeeldjes.

Inmiddels heb ik ook gemerkt dat je ze het het best kan leren op heel korte naaldjes; dan hebben ze minder de neiging de verkeerde of beide naalden onder de oksel te klemmen of de naalden helemaal aan de achterkan vasthouden.

Maar het is best een geduldklusje hoor ! Dus veel succes ermee.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
carine1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 11
Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2007 om 18:45
 ik wil je bedanken, ik ben gaan kijken maar jij maak ook mooie dingen, maak je dat voor jou kinderen of voor het goede doel? groetjes van carine
ik hou van breien en haken.van carine.
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2007 om 18:50
Het kindje tussen de benen neerzetten en dan samen de steken breien werkt ook goed, maar het is inderdaad een langdurige oefening.
Back to Top
carine1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 11
Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2007 om 18:55
 ook jij miep bedankd, mijn dochter is al blij dat ik nu weet hoe ik dat moet doen om haar dat te leren. groetjes van carine.
ik hou van breien en haken.van carine.
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2007 om 14:59
mijn oma heeft mij ook zo leren breien als miep vertelde.. later toen het beter ging, hield zij de uiteinde van de pennen vast en als ik dan de neiging had iets verkeerd te doen stuurde zei bij, zo deed ik het grotendeels zelf en werd ik vertrouwd hoe ik de pennen moest vasthouden en bewegen later hield zij de pennen heeel lo vast en deed ik het dus eigenlijk zelf.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns