Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bovendraadspanning

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hemeltjelief... View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hemeltjelief... Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Bovendraadspanning
    Posted: 10 Juli 2011 om 10:43
Tja, en meteen mijn eerste vraag. Hoe zit het mket de
bovendraadspanning en de instelling? Hoe moet men het
instellen. Op wat moet men letten en is er bevoorbeeld een
standaardinstelling?
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2011 om 12:30
Hemeltjelief......je zult toch wat duidelijker moeten zijn in je vraag,denk ik? Waar heb je het over? een naaimachine ?
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2011 om 12:45
Een breimachine?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2011 om 17:34
Ik zet de bovendraad instelling meestal op 5. Zo is de naaimachine ook meestal ingesteld als je hem tenminste bij een naaimachinehandel gekocht hebt. Als je hem hem eventueel bij een groothandel gekocht hebt en je moet hem helemaal zelf instellen is dat behoorlijk moeilijk. Ik heb ooit geleerd hoe het moet maar dat is niet eenvoudig uit te leggen. Je moet dan beginnen met de spanning van de spoel en van daaruit ga je naar de bovenspanning. Begin eens met te zoeken in de gebruiksaanwijzing onder draadspanning. Succes
Back to Top
Hemeltjelief... View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hemeltjelief... Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2011 om 19:08
Dank je wel Ladwina, jij hebt mij geholpen...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2011 om 12:26
Mijn machine stelt alles zelf in, ik hoef alleen de soort steek uit te kiezen en dan weet hij wat hij moet doen.

Wat meestal niet in de gebruiksaanwijzing staat is dat je de naald eerst in de stof moet laten zakken en de twee draden losjes vasthouden achter de machine tot je twee of drie steken genaaid hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 17:24

Op Bol .com zag ik verschillend boeken voor beginnende naaisters oa. over het  gebruik van de naaimachine. bv.

Aan de slag met de naaimachine prijs 29,95.

Het gebruik van de naaimachine prijs 14,95.

 Er zijn er vast nog meer.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 18:04
Ja die oude van Margriet en Burda, die staan vast nog wel ergens op Marktplaats. Librero heeft De Naaigids, zo'n hardcoverboekje met ringband.

En....ik heb die van Margriet en Knip dubbel. Als je hem wilt hebben, kun je je adres in een PM geven.

Die puntjes waren de pauze dat ik mijn laptop en bakje bessen in de steek liet en naar zolder rende om de doos voor de komende hobbydoosdag te onderzoeken. In die doos gaan potjes voor bramenjamCorrie, dubbele handwerkboekjes en rstjes wol en kralen, waar ik niks mee doe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns