Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zoek hulp voor het inbreien van een mouw

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pointer View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pointer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zoek hulp voor het inbreien van een mouw
    Posted: 19 Juli 2011 om 11:29

Ik ben bezig met het volgende patroon van Drops: Babydrops  20-16 model nr DE-012-by.

Nu ben ik bezig met het breien van de mouwen (rond) en is het de bedoeling dat ik deze straks plaats waar is afgekant voor de mouwen. Ik begrijp wel waar ik de mouwen moet plaatsen (voorpand, mouw, achterpand, mouw, voorpand). Wat ik niet begrijp is hoe ik straks een ronde mouw op een rechte naald ga plaatsen.

Moet ik dan eerst een helft op de andere naald laten staan? Maar dan kom ik niet uit met de steken. Of begin je toch gewoon met het midden van de mouw, en dan hopen dat je alle steken ertussen kan proppen? Rek je dan niet de hele mouw uit zijn verband? En hoe krijg je uberhaupt al die steken achter elkaar.

Na de mouw word dan verder in raglan gebreid. Dit zal even puzzelen zijn, maar dat lukt me denk ik wel. Ik snap alleen niet hoe ik die mouw fatsoenlijk tussen de panden ga zetten. Wie kan mij helpen?

Groetjes,

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 12:43
Moet die mouw dan ook niet vanaf een bepaald aantal centimeters in raglan gebreid worden?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 12:56
de ronde pas wordt ook op een rondbreinaald gebreid en voor de mouwen heb je al een aantal minderingen gemaakt, dus die moet je er in z'n geheel tussenzetten, wel een markeerdraad plaatsen omdat je op die plekken verder gaat met de raglan
lydia wijsbroek
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 13:05

je breit toch met een rondbreipen . Die is toch soepel ??

Back to Top
pointer View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pointer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 14:31

Ja, de mouw moet ook al geminderd worden voor de raglan. Dus als ik het goed begrijp moet de mouw er dus echt in zijn geheel tussen. Begin je dan met de onderkant van de mouw? Daar waar de minderingen zijn aangebracht? En dan het rondje van de mouw om tot ik weer bij de onderkant van de mouw kom?

En ja, gelukkig is de rondbreinaald soepel, het is alleen een beetje moeilijk om het voor ogen te krijgen hoe dit eruit komt te zien.

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 14:44
ja je hebt een aantal steken in 1 keer afgekant dat valt in het okseltje, dan heb je in eerste instantie wel een gaatje, maar dat maak je naderhand dicht.
lydia wijsbroek
Back to Top
pointer View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pointer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 15:24

Dan denk ik dat ik het maar gewoon moet proberen. Heb de mouwen nog niet helemaal af, maar als het me gelukt is horen jullie wel weer.

Allen bedankt voor uw reacties, en eventuele tips zijn natuurlijk nog van harte welkom.

Back to Top
pointer View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pointer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2011 om 12:05

Daar ben ik dan weer.

Ik heb inmiddels de mouwen ertussen gebreid. Het viel aan de ene kant mee, maar aan de andere kant ook tegen. Vooral de laatste, zeg maar 10 steken, van de mouw, had ik het gevoel dat ik de hele boel wat uitelkaar zat te trekken. En ook de eerste paar pennen erna, vond ik het nog een "touwtrekkerij".  Ik ben inmiddels alweer een stukje verder, en zoals ik het nu kan beoordelen, is de boel straks wel netjes dicht te naaien.  Ik kwam er nu alleen achter dat ik eigenlijk de mouwen binnenstebuiten eraan heb zitten. haha. Dan is dat nu mijn handtekening in deze.

 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 09:16
Dat is dan weer een andere beginnersfout. Meestal is het probleem dat iemand alles achter elkaar op één pen zette: eerst de twee voorpanden, dan het rugpand dan de mouwen. Maar zo zitten baby's niet in elkaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns