Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic gesloten.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Onderwerp: .
    Posted: 25 Augustus 2007 om 06:14

.

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 06:16

.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 07:58

Grappig hoor, maar even wegleggen is er dan volgens mij niet bij.

Ik heb er nu zo geen plaatje van maar vroeger met sinterklaas (alweer zo'n 30 jaar geleden ) heb ik ook ooit zoiets gekregen als de knitwit. Het was een rood ding met gele poten, ongeveer 25 cm breed met gele haakjes en ongeveer 10 cm hoog. Ik noemde het altijd mijn breimachine. Hij ligt hier nog ergens in de troep van de verhuizing. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat ik er allemaal mee zou kunnen doen.

Kent iemand dit apparaatje?

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 08:31
Wat je op het eerste plaatje ziet noemen we 'vingerpunniken'; is mijn dochter nu helemaal weg van, maar erg nuttig is het niet, want behalve hele lange slierten die hele bollen wol vreten, kun je er volgens mij niet heel veel mee.  Dat tweede lijkt op 'dubbel vingerhaken', altijd handig voor zich vervelende vriendinnetjes of lange wachttijden. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 15:15
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Grappig hoor, maar even wegleggen is er dan volgens mij niet bij.


Ik heb er nu zo geen plaatje van maar vroeger met sinterklaas (alweer zo'n 30 jaar geleden ) heb ik ook ooit zoiets gekregen als de knitwit. Het was een rood ding met gele poten, ongeveer 25 cm breed met gele haakjes en ongeveer 10 cm hoog. Ik noemde het altijd mijn breimachine. Hij ligt hier nog ergens in de troep van de verhuizing. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat ik er allemaal mee zou kunnen doen.


Kent iemand dit apparaatje?


Ik heb op een kinderkleedjesmarkt zoiets gekocht. Het leek op de breiplank waar ik nooit iets mee deed en die ik aan mijn dochters handwerklerares heb gegeven. Een soort plank met in het midden een gleuf en aan weerszijden spijkers, waarop je een breed punnikwerk kon maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 16:46

[/QUOTE]
Ik heb op een kinderkleedjesmarkt zoiets gekocht. Het leek op de breiplank waar ik nooit iets mee deed en die ik aan mijn dochters handwerklerares heb gegeven. Een soort plank met in het midden een gleuf en aan weerszijden spijkers, waarop je een breed punnikwerk kon maken. [/QUOTE]

Inderdaad zoiets bedoel ik dus ook maar dan van kunststof.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2007 om 16:36
Ik ben zelf ook nog steeds op naar een goedkope punnikplank / dassenplank en punikring / breiring. Ze hebben ze hier wel bij Bertus Workel (de enige echte hobbywinkel in de omtrek), maar daar kosten ze (per set van 3 maten, dat dan weer wel) bijna DERTIG EURO !
Ik vind het leuk om zelf een keer wat mee te doen en voor de kinderen, en ik heb een vriendin die ook graag wat wil handwerken, maar ze heeft door haar spasticiteit een heel beroerde handfuntie, dus zelf breien en haken is er niet bij, dit zou ze kunnen als de plank stevig ergens op bevestigs wordt net een goede haaknaald.
Maar ik vind die prijzen voor een platic 'plank met spijkers'wel erg heftig, hoor !

Zo bestaat er ook nog een apparaatje dat een soort handmatige rondbreimachine is. Hij kan ronde werkstukken (maatje mouw) maken, maar ook stroken maken. Gaaf voor luie breisters en inderdaad mensen die niet zelf kunnen breien. In de verkoop heb ik het nog nooit gezien.

Zo moet er ook een 'weefbreinaald' bestaan; een setje van 2 holle breinaalden waar je een draad doorheen voert die je dan al breiend door kan weven. Spuergaaf effect, maar nergens te koop natuurlijk.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2007 om 21:42

Die holle breinaalden zijn heel erg grappig. Een vriendin van mij heeft ze. Zij heeft ze gewoon besteld bij de (betere) handwerkzaak/wolwinkel. Ze weet niet meer wat ze er toen voor betaal heeft, was niet heel goedkoop dat weet ze nog wel. Maar volgens mij is het een oud artikel geweest, de verpakking zag er zo ouderwest uit. Misschien was het toeval dat ze het kon bestellen (was die zaak blij dat ze eindelijk eens vanaf waren, lag maar te verstoffen in het magazijn)

Ze heeft er nog niet echt iets mee gemaakt, alleen proefjes, maar dat zag er echt leuk uit.

odette
Back to Top
franciska1973 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2008 om 11:11

L33ntje,

ik weet niet of iemand hebt die handig is maar een breiplank kan je zelf maken. ik heb wel de sets gekocht omdat mijn dochter persee wilde breien en niet met naalden overweg kan. 
ik heb dan naalden die door me kamer heen gaan richting mij dus dan is zo een plastic ding wel auw maar valt mee.
ze is er behendig in wat dat betreft.

ook las ik die handmatige rondbreimachine dat je die nergens te koop had.
ik heb hem gezien bij Pipoos te Rotterdam , heb wel naar de prijs gekeken maar ook weer vergeten gelijk. 
was wel duur weer hoor. ik brei gewoon met naalden en dat gaat me heel erg goed af. dus ik ben niet zo van het breidingen kopen om het makkelijker te maken.  

voor de breiringen/plank kunt u op ebay sites kijken en dan kijken of het voordeliger kan , ook voor de rondbreimachine, daar speur ik wel meer om dingen goedkoper te kopen als ik ze perse wil hebben.

groetjes Francis
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2008 om 11:22
Ilona, Ik heb hem ook nog. Mijn moeder heeft hem gelukkig bewaard. Ik wilde hem dit jaar aan mijn dochtertje geven, maar haar interesses gaan nu nog uit naar verkleden en haar prinsessen. Misschien volgend jaar. Volgens mij kan je er best leuke dubbele lapjes meemaken, maar weet het niet meer. Het enige wat ik nog weet is dat mijn poppen en knuffels een eigen slaapzak hadden...
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
franciska1973 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2008 om 11:32

Ilona,

je kan mogelijk eens zoeken naar patronen voor de Knifty Knitter.
zo heten die ringen en latjes tegenwoordig.
hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes Francis
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2008 om 13:54

Wie verschillende steken zoekt die je op de knifty knitter kunt maken geeft maar een seintje, je kunt erzelfs kabels meebreien. stonden een poosje terug in Hobby handig

de breiplank was er in de jaren 70 al je kon hem zelf maken patronen er van stonden toen in de ariadne.

groetjes Tineke

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2008 om 21:05

Ilona,

Volgens mij hadden wij vroeger ook zo'n ding. Ik geloof niet dat ik er toen veel mee gedaan heb terwijl ik nu zo graag brei. Zag er het nut niet zo van in.

L33ntje,

Kun je zo'n ding niet namaken van hout met spijkertjes of van die nageltjes (is ook makkelijker overhalen met de haaknaald). Ik ben niet zo handig maar voor iemand die wel klust lijkt het me een makkelijk object. Aan jou natuurlijk om een goede werktekening te maken voor de klusser. Misschien weet hij dan ook een manier om het stevig te bevestigen zodat je vriending ermee vooruit kan.

De weefbreinaald stond hier laatst ook in een item. Ik geloof eind december, met linken wat je ermee kan doen. (ik dacht met titel holle breinaald)

Groetjes,

Dorine 

Back to Top
franciska1973 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2008 om 14:23
Originally posted by boek boek wrote:

Wie verschillende steken zoekt die je op de knifty knitter kunt maken geeft maar een seintje, je kunt erzelfs kabels meebreien. stonden een poosje terug in Hobby handig

de breiplank was er in de jaren 70 al je kon hem zelf maken patronen er van stonden toen in de ariadne.

groetjes Tineke

Hoi Tineke,

ik heb wel intresse naar de verschillende steken voor de Knifty Knitter, ik ben er wel al mee bezig maar kom niet verder dan een beetje recht/averecht.
die kabels klinkt me als muziek in de oren.

groeten Francis  

groetjes Francis
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2008 om 15:16

Francis

je hebt mail, veel plezier er mee

groetjes Tineke

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2008 om 15:23

Hallo Tineke, je raadt het zeker al: ik heb ook ooit de knifty knitter gekocht en er nog niet veel mee gedaan. Heb wel een boekje bij Renske gekocht, maar word daar niet veel wijzer van. Als je nog eens een keertje puf hebt houd ik me aanbevolen voor "meer steken".

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2008 om 15:34

Joke je hebt mail

veel plezier er mee

groetjes Tineke

Back to Top
franciska1973 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2008 om 15:35
Originally posted by boek boek wrote:

Francis

je hebt mail, veel plezier er mee

groetjes Tineke

gaaf hoor ik ga het gelijk uitprinten en bekijken , wat snel zeg .

heel erg bedankt.

groetjes Francis
Back to Top
vlijtige mier View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 November 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 27
Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2008 om 16:15

Bij de kinderen op school doen ze het eerste op stokjes in de kleuterklas, dan kun je het meteen wegleggen.
Het vingerbreien kan ook op een breivork die bij www.joydesign.eu te krijgen is.

Maar dan is het niet meer het goedkoopst hé Carola?

De weefstokjes zijn ook heel makkelijk zelf te maken, wat rondhout bewerken.
In het boek dat ik heb gaan ze uit van 7 mm doorsnee en een lengte van 20 cm.
Voor de kleuters gebruiken ze er vier, maar je kunt er zoveel als je wilt.
Er is een uitvoering in de klas van stokjes met een houdertje. Ongeveer 30 stokjes zitten daarop. Tussendoor werken kinderen daar ook wel aan, al is dat meer het doen en komt er nooit een echt werkstuk van.

Uit een handwerkboek ergens heb ik ook een patroon van sloffen die met stokjesweven zijn gemaakt.
Die staan nog steeds op mijn lange (r wordende) lijst van dingen die ik maken wil

Groetjes, Miranda

Groeten Miranda
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns