Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zwart vestje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Juni 2011
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zwart vestje
    Posted: 05 September 2011 om 10:23

goedenmorgen

ik moet nog een halve mouw van mn zwarte dropsvestje en dan moet ik het afwerken en dat snap ik niet zo goed

er staat neem ongeveer 40-50 st op naast de kant st langs het rechter voorpand middenvoor.brei 1 naald ribbelsteek aan de verkeerde kant en pas tegelijkertijd het aantal st naar 44. Brei nog 2 nld ribbelst ,kant dan losjes alle st af.

wil iemand mij dit uitleggen

groetjes jenny

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 10:24

mmm, dat weet ik zo ook niet.

misschien een ervaren breidster die je kan helpen.

 

Back to Top
wikkie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 16 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 862
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wikkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 11:26
Volgens mij moet je aan de goede kant van het werk de steken opnemen, de hoeveelheid die het beste uitkomt. Dan moet je een naald recht breien en tegelijkertijd minderen of meerderen naar 44 steken( waarschijnlijk het aantal steken wat nodig is om goed uit te komen met het patroon) en dan nog 2 naalden ribbelsteek( alleen recht breien).
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Juni 2011
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 11:36

ik begrijp het niet je moet toch zo.n rand maken langs het voorpandje maar moet je dat dan ook in je hals doen

groetjes jenny

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 13:09

jenny geef nog even het nr van je vestje van drops dan lees ik het daar nog even door.

kan niet beloven vandaag nog want ik heb m,n omadag en de kleine kabouter vraagt nogal wat aandacht en als het droog blijft st

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 13:10

mist een stukje .

maar we moeten ook nog naar de koeien als het droog blijft

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Juni 2011
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 14:00

het is nummer 134-33

en ga maar lekker naar de koeien hoor ik heb geen haast

groetjes jenny

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Juni 2011
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2011 om 18:18

hoi mutti, zou je nog even willen kijken naar het patroon om het af te werken

of zit je nog bij de koetjes ha ha

groetjes jenny

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2011 om 19:28

nee ik zit niet meer bij de koetjes maar ik had de kabouter een extra dag en de tegelzetter kwam onverwachts de tegelvloer in de badkamer herstellen .

Een puinhoop .

Daar gaan we dan

je neemt langs je voorpand steken op dus vanaf onder tot aan je halsronding .

dat zijn er dus tussen de 40 en de 50 al naar gelang je maat dan brei je 1 nld ribbelsteek aan de veerkeerde kant van je werk en je mindert over de pen verdeeld naar 44 steken of als je er minder hebt meeerder je naar 44 steken  . Dan brei je nog 2 pennen ribbelsteek en dan kant je af ,

Je andere voorpand het zelfde . Dan ga je langs de hals ook steken opnemen en daar neem je de steken van de voorpand bies mee mee . Aan het eind van de pen maak je een knoopsgat in de bies . De halsbies loopt dus over je voorpandbies heen

Iets duidelijker ??

Anders roep je maar weer

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Juni 2011
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2011 om 08:25

bedankt hoor mutti ik ga het zondag proberen

groetjes jenny

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns