Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie o wie kan mij helpen? Betreft: haken.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wie o wie kan mij helpen? Betreft: haken.
    Posted: 22 September 2011 om 16:29

Tammie heeft dit model gevonden op Ravelry. Ik vind hem echt super leuk voor de Poncho CAL/KAL die op 1 oktober start.
Wat vinden jullie ervan?

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar: deze wordt volgens patroon gehaakt met haaknaald 10 in de steekverhouding 9 stokjes, 5 rijen = 10x10cm.
Nu heb ik niet eens een haaknaald 10 en ik kan het niet omrekenen naar haaknaald 5 met Saskia / Royal  
wat ik met alle liefde voor jullie zou willen doen.

Ik heb met haaknaald 5 en Saskia de volgende steekverhouding: 9 stokjes, 5 rijen 8x6.5cm.

Wie o wie is er zo geniaal dat zij mij kan helpen omrekenen? Dan wil ik met alle liefde het patroon vertalen en aan jullie aanbieden voor de CAL

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 16:47
hoi Jips,
in feite moet je dus gaan kijken hoeveel steken en stokjes je met jouw garen en haaknaald moet haken om ook op 10 x 10 uit te komen. Soms staat dit op de wikkel, maar het is natuurlijk afhankelijk van hoe strak je haakt.

Dat kun je het beste berekenen door te kijken hoeveel stokjes en rijen er nodig zijn voor 1 cm, en dit maal tien te doen. Ik check dan altijd even de uitkomst door het aantal stokjesen steken even te haken om te kijken of het nog steeds klopt.

Daarna kun je met de uitkomst het hele patroon gaan omrekenen.
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 07:57
jips ik hou me aanbevolen als het je is gelukt...... wat een prachtige poncho!!!!! enne..... met hoeveel bollen saskia gaan we dat dan doen???? dusse..... hoeveel eurootjes gaat die dan kosten
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 08:03

Ik ben eruit!  

Ik moet nog wel de toeren allemaal omrekenen
Dat wil zeggen de stokjes die wij extra moeten haken verdelen over het meerderen en gewoon haken.

Het worden 9 bollen Saskia of 10 bollen Royal. Dit is zekerheidshalve ruim gemeten!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 September 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer everline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 08:51
Wat een super patroon. Ik doe straks graag mee!!
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 10:16
fijn dat het gelukt is.

Het is een prachtige poncho. Jammer dat ik te weinig handwerk en nog veel projecten heb liggen die afgemaakt moeten worden, anders was ik ook van de partij geweest.
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 10:17

Leuk Everline!

We gaan hem in de poncho KAL/CAL maken en beginnen 1 oktober.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns