Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ik doe ook heus nog wel eens wat...

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ik doe ook heus nog wel eens wat...
    Posted: 23 September 2011 om 15:51
Heel vaak vergeet ik foto's te maken van mijn werkjes. Dan zijn ze al weggeven voor ik een foto heb gemaakt. Maar ik kwam er ook achter dat ik soms wel foto's maak maar vergeet om ze hier te laten zien. Zoals Wick bijvoorbeeld. Wick betekend strijder om een buit. Het was dan ook een heel bijzonder project. Wick deed namelijk mee met een wedstrijd. Het was de bedoeling dat je je eigen minihondje moest ontwerpen, haken en uitschrijven. Zo ging Wick op de post. Een paar weken na de uiterste inzenddatum kreeg ik bericht. Wick had de derde prijs gewonnen. En of hij gestreden heeft om een buit!

 

Dit vest heb ik gemaakt voor een buurjongen. Al een hele poos geleden.

 

Van wat werkjes Je ziet trouwens dat Manuel hier niet kon wachten tot de foto gemaakt was. Hij wilde zelf op de foto. Dat vest was niet belangrijk.

En verder nog een andere grote hobby van mij: kaarten maken. De ideen haal ik vaak uit boeken maar ik geef er altijd weer mijn eigen draai aan. Vooral omdat ik kaarten maak met kralen en je daar geen tijdschriften van hebt.

 

 

Hier zie je ze ook met een gehaakte rand:

Van wat werkjes

 

Van wat werkjes

En als laatste nog een sjaal. Deze is niet gehaakt of gebreid maar genaaid met verdwijnvlies. Je legt de stroken tussen twee stukken vlies, naait hem en legt dan de hele sjaal in het water. Dan verdwijnt het vlies en je houd je sjaal over.

 

Van wat werkjes

Zo een flink bericht. Maar dat mocht vast wel een keer. Het is zo lang geleden dat ik wat heb geplaatst.

Van wat werkjes
Van wat werkjes

 

 

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 15:54
Hm het is wel een beetje een rommeltje geworden. Teksten achteraan, een foto niet zichtbaar zie ik. Sorry. Niet helemaal mijn stijl om een bericht te plaatsen. Maar ik ben bang dat ik overnieuw moet beginnen als ik er nog aan ga rommelen. Dus hier moeten jullie het toch echt mee doen.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 15:56
Geeft niet hoor mooie werkjes en we zien ze he dat is het voornaamste
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 17:10
Het is een leuke verzameling om te zien!
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 19:21
wat mooi en leuk allemaal
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 20:33
Je hebt weer leuke dingen gemaakt!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 23:32
Prachtige dingen heb je gemaakt. Gefeliciteerd met je derde plaats. O ja, er bestaan wel boekjes met kralenkaarten hoor. Ik heb er een tijdje geleden eentje voor mijn zusje bij de Witte Boekenhal voor haar verjaardag gekocht
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 00:09

leuk allemaal!!!

wat een prachtig vest!

en leuk om jouw kaarten te zien!

proficiat met je derde plaats!!

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 20:32

Dank jullie wel voor de reacties. Ergens staat mij iets van bij dat ik Wick eerder heb laten zien. Maar weet het niet meer zeker. Ik kreeg het boekje van Christel Krukkert er voor trouwens. Mijn zusje heeft het schaapje er uit gemaakt. Zelf ben ik er verder nog niet aan toe gekomen.

@ Leonie: Ik heb inderdaad twee voorbeeld boekjes waarin veel bloementoefjes staan. Kralenkaarten en nieuwe kralenkaarten. (heb jij een andere gekocht?) Maar zelf vind ik de kaarten in het boekje een beetje basic. Ik vind het leuk om met verschillende kleurtjes te werken, verschillende technieken er bij te gebruiken. En daar zijn verder weinig voorbeelden van. Leuk dat jij ook iets van deze techniek gekocht hebt voor je zus. Ik ken verder namelijk niemand die kralenkaarten maakt. En ben het ook nog nooit in een tijdschrift tegengekomen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 21:32
Het boekje staat hier nog, het is voor haar verjaardag: kralenkaarten van Marga van Dijk-van Belzen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 09:52
Ik snap die Wick niet helemaal, het lijkt me meer een mannetje dan een hondje? Wel leuk gemaakt allemaal, en knap dat je een 3e prijs hebt gewonnen ermee!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 20:38

@ Leonie: Het is een ander boekje als ik gebruik. Ik maak met ijzerdraad verschillende bloemetjes en takjes, die bevestig ik als een boeket aan elkaar en daarna bevestig ik het hele boeketje op de kaart. In dit boekje worden de kralen een voor een op de kaart geborduurd als ik het goed begrepen heb. Ook wel een hele leuke techniek. Zeker eens iets om over na te denken en er eens bij te gebruiken.

@ Carlaevelien: Wick is inderdaad een fantasiehond. Heb gevraagd of je een echt lijkende hond moest maken. Maar dat hoefde niet. Wick was al aanwezig in mijn hoofd maar ik durfde dat nooit goed uit te werken. Dus trok ik de stoute schoenen aan en begon ik gewoon. Hij werd niet helemaal wat ik precies wilde maar was toch tevreden en heb hem opgestuurd. Verwachtte er nooit meer iets van te horen. En de verrassing was dus heel groot toen op een zaterdag middag ineens die brief binnenkwam. Met Wick en de derde prijs.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 21:43
Nou Clara, je hebt ook al veel leuke dingen gemaakt hoor.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1871
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TLooman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 14:47
groetjes Thea
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns