Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenmaatvraag

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Onderwerp: maatvraag
    Posted: 01 September 2007 om 13:38

Ben ik enthousiast bezig met een vestje voor Naomi haken, kies een groter maatje, zeg voor een kindje van 1 tot 1,5 jaar zodat ik alle tijd heb en ze het volgend jaar aan kan. Maak het zelfs een beetje langer omdat het een taille modelletje was. Trek ik Naomi vanmorgen een truitje aan dat ik al een paar jaar geleden heb gemaakt en begin toch wel serieus te twijfelen of het allemaal wel klopt. Dus leg ik net het achterpand op een truitje maatje 62 en zie dat dat qua lengte bijna helemaal niets scheelt. Dat truitje begint nu aan de korte kant te worden. De mouwen zijn zelfs al een paar centimeter te kort.

Ons meisje zit nu zeker op maatje 68 en is net 6 maanden maar hoe zit het dan met het maatje uit het patroontje? Er zat geen los matentabelletje bij (alleen de patroontekening) maar ik ging er vanuit dat als er 1-1,5 jaar bij staat, het dan toch op z'n minst om maatje 74-80 zou gaan. Nu ben ik al met het tweede voorpand bezig en ik vrees dat ik alles uit moet halen of dat ik het vestje heel rap af moet maken zodat ze het nu nog net aankan.

Ook heeft het oorspronkelijke model korte mouwtjes maar ik wil graag lange mouwtjes.

Breioma weet jij het? Heb jij toevallig het matentabelletje nog? Het ging om het model van Myrthe.

Iemand enig idee?

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 01 September 2007 om 15:11
gaat het om het roze vestje??weet niet welke je bedoelt???
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 01 September 2007 om 16:15

Inderdaad gaat het om het roze vestje. Maar ik heb ondertussen een matentabel voor babies en jonge kinderen gekregen van mijn vriendin die nogal veel kleding maakt. En dan ga ik het nog maar eens op mijn gemakje narekenen.

Ben alweer bekomen van de eerste schrik. En zo gigantisch veel lengte scheelt het natuurlijk ook weer niet.

Dus, als ik er echt niet uitkom, trek ik weer aan de bel, ok?

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 01 September 2007 om 17:05

Oke,ik hoor het wel,het is wel een heel kort vestje en ook strak,ik had voor 3 mnd,en myrthe kon dat met 4 weken al aan ,en nu al lang niet meer.

succes ermee.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 01 September 2007 om 17:07

Oei, het is dus inderdaad toch zo dat de maatjes klein uitvallen. Dan moet ik 'm gewoon maar snel afmaken en heeft ze er binnenkort al plezier van.

 

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 01 September 2007 om 18:16

het is volgens mij bedoelt als een klein vestje,net zoals onze mode ,die tegenwoordig ook veel kleiner en strakker is.

maar als je breedte ong.28 of 29 cm.is hoef je hem alleen maar wat langer te maken,door de schoudertoer uit te halen en wat verder te haken.

de mouwen kunnen ook langer,onderaan een paar steken minder en dan iedere 3e toer meerderen tot de juiste lengte.

deze breedte moet ze volgend jaar ook aan kunnen,ik heb nu voor jelle ong,32 breed en hij is bijna drie.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 01 September 2007 om 18:33
ok, alsnog bedankt voor de tips. Ik zal alles nog eens goed nameten. Ik moet de mouwen nog doen maar had rugpand en beide voorpanden m.u.v. de kraag al af.
Groetjes,
Ilona.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.390 seconden.
Lang Yarns