Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stroomstoring

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stroomstoring
    Posted: 28 Oktober 2011 om 08:25
Sinds dat we hier een paar dagen zonder stroom zaten doordat de legerhelikopter de draden over de Waal raakten heeft hier ook alles zijn vaste plaats. toen hebben we ook besloten om op gas te blijven koken en de gashaard te vervangen maar niet weg te doen zoals we eerder van plan waren. dus afgelopen vrijdag had ik zo de zaklamp en de kaarsen te pakken. de haard aan en lekkere warme thee bij mijn ontbijt. het douchen heb ik voor één keer achterwegen gelaten en me alleen wat opgefrisd met een washandje en wat zeep. gelukkig duurde het deze keer niet zo lang!
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2011 om 21:10
Kaarsjes en een aansteker en ook de zaklamp die hebben bij mij alemaal een vaste plek en kan ik eigenlijk in het donker nog vinden.
Jaren geleden viel bij ons ook eens de stroom uit vanwege een inslag vlakbij tijdens een hevige onweersbui.
Vanaf die tijd heb ik dus genoemde op een vaste plek, voor in noodgevallen.
Alleen ..... de zaklamp staat bij ons altijd in de meterkast, nu ook, maar de batterij was leeg.
Vandaar dat ik toen maar kaarsjes aanstak.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 22:21

daarom ben ik zo blij dat wij nog gewoon op gas koken, kan je toch kopje thee maken, kruikje warm maken als het koud is

alleen soms zo lastig om in het donker je kaarsjes zien te vinden :)

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 20:40
Rianne, kaarsjes hebben ook hun charme. Alleen niet als je ermee op pad naar je werk moet.

Nou Esther het was die ochtend best wel koud maar ik dacht niet dat het vroor.
Maar je weet maar nooit wat er allemaal verder is gebeurd die ochtend dus we wachten maar af of er volgend jaar juli een geboortegolf aankomt.

Mijn mobieltje is ook bij KPN dus vandaar dat hij het niet deed.

Maar het is overduidelijk, wij zijn zo verwend met onze stroomvoorziening dat we er eigenlijk niet buiten kunnen.

Groetjes, Tineke01   
Back to Top
rianne35 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 September 2011
Status: Offline
Points: 282
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rianne35 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 17:18
Wij hadden inderdaad ook last van de stroom uitval, toevallig!! Ze belde van mijn werk op op mijn moebiel (die het toen nog deed) dat ik thuis kon blijven, maar tja wat moet ik thuis doen in het donker, zonder tv, radio, licht etc. Dus toch maar gaan werken, kaarsjes mee en gaan!!
Mobiel netwerk was overbelast door de stroomuitval, kpn had helemaal geen bereik meer, erg jammer!
En tja waar blijf je dan .....
Groetjes en nog veel hobby plezier, Rianne.

Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 08:13
oho, maar goed dat het niet hard vroor want anders zullen jullie over 9 maanden veel geluk kunnen vinden bij jullie
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2011 om 16:03
Het was inderdaad zo dat overal de buren bij mekaar informeerden naar de stroom. Eigenlijk raar, want het is overduidelijk. Zal wel een soort van instinct zijn.

Ja, een lantaarnpaal voor je deur die het niet doet, mis je inderdaad ook. Je hebt er binnenshuis altijd wel gemak van, of last als hij precies voor je slaapkamer schijnt, dan wordt het inslapen soms lastig.

Als alle lantaarns uit zijn heeft het ook wel weer zijn charme, het doet denken aan vroeger toen het nog veel donkerder was door minder lantaarnpalen dan heden.
Niettemin is het donkere voor al het verkeer veel gevaarlijker.
Zo is er altijd wel wat (te zeuren) en zo zal het ook wel blijven.

Wij hadden geluk dat de stroom om ongeveer 7.15u uitviel en dan begint het buiten toch al gauw lichter te worden. Uiteindelijk heeft de storing zo'n 2 uurtjes geduurt, dus het was redelijk gauw opgelost.

Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2011 om 18:15

Inderdaad tijdens een stroomstoring is je mobiel altijd leeg of bijna leeg. Net zo als je autopech hebt. Of als je je man wil bereiken omdat er toch nog wat boodschappen moeten komen (dan is zijn mobiel leeg) Ik zorg gewoon dat de mijne altijd opgeladen is. Dan heb ik in ieder geval geen stroomstoring of autopech of andere nare dingen.

Ik vind een korte stroomstoring altijd wel grappig. Inderdaad in een mum van tijd staan er allerlei buren buiten om te vragen of de rest ook geen stroom heeft. We kletsen gezellig nog een tijdje door. (koffie zetten wordt helaas wel wat lastig) Soms zelfs als de stroom het al lang weer doet.

Onze lantarenpalen in de straat deden het niet het weekend. Is ook zo'n leuk effect. Donker joh. Zeker ook 's avonds. Er staat er precies een voor de deur bij ons. En die geeft toch een hoop licht. Dat merk je nu ze uit waren. Ben benieuwd of ze het vanavond weer doen. Heb in het weekend maar steeds een lichtje buiten aan gedaan. Je voelt je toch een beetje verantwoordelijk met een straatlantaarn precies voor de deur.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2011 om 13:45
het mobieltje doet het normaal wel ,maar een mens is toch snel bedorven hoor zonder electriciteit
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2011 om 22:02
Waarom doet je mobiel het dan niet als de stroom is uitgevallen? Of was hij niet opgeladen?
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2011 om 20:36
Hier kom ik op als antwoord op Rita's "Herkenbaar?"

Afgelopen vrijdagochtend gaat om 7.00u de wekkerradio aan. Nog even in bed blijven om het nieuws te luisteren en omdat het nog zo behaaglijk is. Ineens stopt hij. Oei, is hij kapot? Nee, want het schemerlampje ging gelijk ook uit en het schijnsel van de voor ons huis staande lantaarnpaal mis ik nu ook.
Buurvrouw roept buiten al met een zoeklamp in de hand dat de stroom is uitgevallen.
Bed uit. Theewater koken, kan niet dus maar een pannetje water op het gas. Naar de douche? Kan niet, dan maar een grote pan water op het gas koken en in de wastafel doen met een plons koud water erbij. 't Is wel even behelpen maar goed beter iets dan niets.
Radio, TV, Internet,vaste telefoon, mobieltje, niets doet het. Waarom hebben we toen die transistorradio weggedaan?
Nu weten we niet eens hoe een en ander is gebeurd.
Buurvrouw heeft inmiddels met haar mobieltje die het wel deed, andere provider, gebeld naar de storingsdienst en kreeg te horen dat er een overbelasting was bij de stroomcentrale, dat bracht een ontploffingkje en een brandje teweeg, dus zat heel de stad en een groot gebied erom heen zonder stroom.

Waar zijn wij zonder stroom?
Wij zijn verwend dat blijkt wel weer.

Staat er de volgende dag onder andere in de krant dat het ziekenhuis gelukkig een eigen agregaat heeft, da's op zich fijn natuurlijk.
Maar wat te denken van al die woonzorgcomplexen en alle gehandicapten die thuis wonen en alle andere zieken en hulpbehoevenden die gewoon thuis wonen en óók van stroom afhankelijk zijn?

Nu terug naar Rita's onderwerp: al heb je weet ik hoeveel telefoons, maar je provider moet uptodate zijn want anders ben je als klant nergens.

Bij degelijke calamiteiten zou een sirene gaan, doet die het wel zonder stroom?
Je zou naar radio en/of tv. moeten luisteren/kijken, maar de stroom is toch uitgevallen?

Het zet een mens wel aan het denken!
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns