Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

sinterklaas duurt niet zo lang meer

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
stippel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 147
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stippel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: sinterklaas duurt niet zo lang meer
    Posted: 27 Oktober 2011 om 22:29

ik zag van de week op tv (weet niet meer waar) dat er dit jaar geen intocht met gebaren op tv word uitgezonden. wel op internet. heel jammer voor de kinderen die dit nodig hebben om dit te kunnen kijken. Op de school waar ik werk werken wij met gebaren. NMG - nederlands ondersteund met gebaren.

maar nu zie ik al allemaal creaties voorbij komen met sinterklaas en ik dacht deze gebaren wil ik jullie laten zien.

sinterklaas

http://www.gebarencentrum.nl/woordenboek.asp?idrelease=77&am p;color=y&firsttime=1&zoekterm=&id=-1044212744

zwarte piet.

http://www.gebarencentrum.nl/woordenboek.asp?idrelease=77&am p;color=y&firsttime=1&zoekterm=&id=2440

je ziet aan de gebaren wel waarom deze zo zijn gemaakt.

de kinderen bij ons op school maar ook de school die met ons in het gebouw zitten vinden deze gebaren helemaal geweldig

je ziet in het lijstje nog meer gebaren staan deze hebben met sint en kerst en oud op nieuw te maken.

ik denk deel ik even met jullie.

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2011 om 11:09
Ik heb even gekeken. Wat is dat moeilijk!
Ik wilde dat ik het kon!
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2010
Status: Offline
Points: 475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2011 om 13:31

Gebarentaal is voor ons horenden moeilijk ik heb er 2 jaar les in gehad de gebaren zelf gaan goed maar als je het moet volgen is het spiegelbeeld he Wink

Het is heel jammer dat de intocht niet meer met gebaren zijn te volgen er zijn toch genoeg slechthorende en dove kinderen, ik snap wel dat niet iedereen daar naar wil kijken maar dan gewoon op de aparte zender uitzenden maar ja dat kost weer geld he.

Eigenlijk zou eenvoudige gebarentaal al op school gegeven moeten worden want als je het op oudere leeftijd moet leren valt het niet mee en als ik de jeugd met al die oordopjes zie lopen (die veel te hard staan) houdt je je hart vast hoeveel daarvan later slechthorend zijn.

 

 

Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 10:12
Blessed to be a blessing
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 21:01
Jammer dat het niet met gebaren wordt uitgezonden. Ik vind het altijd zo mooi om te zien. Heb in de gehandicapten zorg gezeten. En daar deden we de simpele gebaren altijd tijdens het praten. Heb er nog wel wat onthouden. Maar je kan er geen gesprek mee voeren.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns