Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

STRAATBREIEN !!

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: STRAATBREIEN !!
    Posted: 09 November 2011 om 10:18

Er is iets nieuws: straatbreien!! Willekeurige objecten worden aangekleed met mooie, kleurige breisels. Zoals trapleuningen, lantaarnpalen enz. In Mexico is een stadsbus compleet aangekleed!

Zeeman organiseert een wedstrijd. Iedereen die een foto van zijn straat-breiproject instuurt via de website van zeeman, maakt kans op een GIGANTISCH PAKKET MET BREIGAREN!!!

Ik zou zeggen: aan de slag allemaal!!!

 

Groetjes Lmarina
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 307
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 10:22
Hier in België hebben ze dat in de maand oktober al eens gedaan.  Het was echt een heel leuk zicht.  Als ik me niet vergis was het in Limburg of Antwerpen.  Jammer dat het niet in vl Brabant gebeurde, anders had ik daar met plezier aan mee gedaan.
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Joyce38 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce38 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 10:40
Wordt dit niet ook wildbreien genoemd?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 12:32
Ja echt nieuw is het niet, foto's van gebreide auto's en bussen zijn al heel veel keren langsgekomen. Ook van standbeelden en lantaarnpalen met breisels.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 12:52
In Nederland doen ze dit al even "wildbreien". Zo is artis versierd en hebben ze in Wageningen recent ook een actie gehad. Ik kon daar helaas door ziekte niet bij zijn. Maar het idee blijft en is heel leuk
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 13:22
Zeeman heeft een wedstrijd straatbreien uitgeschreven, kijk maar op hun .com
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 10:21

Ik vind het sorry IDIOOT bij ons hadden ze een plein volgehangen met breisels maar van de gemeente moest het van de bomen naf want dat schijnt echt niet goed voor de bast te zijn.

 ZONDE VAN HET GAREN VIND IK HET OOK NOG.

 er zijn in de wereld zoveel mensen die het nodig hebben dat er dingen voor hen worden gemaakt daar kunnen ze beter voor breien.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 11:19
Toen ik een tijdje terug dit topic las, was ik eerlijk gezegd ook verbaasd en ik sluit me volledig bij Corrie aan. Een lantaarnpaal is niet echt gebaat met een gebreid jasje, wel met goeie verf die hem bestand maakt tegen roest. Het verwerken van materialen vereist voor mij dezelfde soort verantwoordelijkheid als het zorgvuldig omgaan met voedingsmiddelen. 
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 14:58
Ik begin er zelf ook niet aan hoor! Maar ik las er pas ergens iets over en vond het wel grappig. Maar 'k ben het er mee eens dat we dan beter met z'n allen warme truien en sjaals kunnen breien/haken voor mensen het nodig hebben.
Groetjes Lmarina
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 20:03
Vorig jaar hadden ze de wieken van de molen van streefkerk helemaal bekleed met gebreide lapjes. Toen het project afgelopen was hebben ze de lapjes er weer afgehaald, ze aan elkaar genaaid voor dekentjes en ze opgestuurd naar Afrika. Dan sla je dus twee vliegen in een klap. En je versiert je object heel origineel. Je maakt breien misschien ook nog wel populairder. En je geeft je breisel weg aan het goede doel.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 21:36
dan is het leuk ja
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 21:42

ben het volledig eens met Corrie en Kamilla

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns