Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

lockmachine

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nicolefenne View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nicolefenne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: lockmachine
    Posted: 12 November 2011 om 12:51

hoi,

ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen...

maar als ik mijn lockmachine inrijg 100% zeker op de juiste manier, pakt ie mijn linker naald draad niet meer...

die blijft gewoon los zeg maar en rijgt niet mee met de andere draden...

 

herkent iemand dit en waar zou dat aan kunnen liggen?

ik heb gister avond jeans gelockt, met weinig succes...hij stijgerde bijna en mijn naalden zijn beide doormidden gebroken en sindsdien rijgt ie dus de linker naalddraad niet meer mee..

 

iemand tips??

alvast bedankt..

groetjes nicole

 

Back to Top
neeltje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 11 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer neeltje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 17:05
Misschien is dit niet door jezelf op te lossen, en kan je
de machine beter even na laten kijken. Het lijkt erop dat
er iets met de geleiders van de spanning is. En dat is niet
zomaar verholpen.

Groetjes
neeltje
Back to Top
nicolefenne View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nicolefenne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 17:26

Originally posted by neeltje neeltje wrote:

Misschien is dit niet door jezelf op te lossen, en kan je
de machine beter even na laten kijken. Het lijkt erop dat
er iets met de geleiders van de spanning is. En dat is niet
zomaar verholpen.

Groetjes
neeltje

 

 

ok...bedankt!!

zal ik m maar eens wegbrengen...

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 19:32
Vermoedelijk was het stof te dik. Heb ik ook een keer gehad. Machine uitstoffen en een druppeltje olie wil nog wel eens helpen, maar vermoedelijk moet hij naar de dokter. Groetjes, Lida
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 10:18

Ik ben naaister in hart en nieren maar met die machiene lig ik altijd overhoop

ik heb 1 regel en dat geld voor alle naaimachines:

als je machien het niet doet haal alle garen eraf en je spoel eruit , stofvrij maken en olie erin als dat mag.

opnieuw inspannen en met de gewone naaimachien een nieuwe naald.

De lock inrijgen destnoods met je boekje

Ik moet zeggen als je rustig gaat zitten lukt dat eigenlijk altijd

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
jootje View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 02 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jootje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 10:38

Zitten je naalden er goed in?

En inderdaad het ritueel van Corrie werkt bij mij ook meestal het beste!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 10:55

Inderdaad Corry, zo doe ik het ook. Maar bij dat euvel destijds met mijn lock werkte het niet.

Ik had van babyrib ongeveer 15 m gelockt en daarna gerimpeld, aan het desbetreffende jurkje genaaid en de naden afgelockt. Kun je je de dikte en het stof dat er ontstond voorstellen. Het was een ravage in mijn naaikamer. Toen moest de dokter er aan te pas komen. Het schijnt dat ik alles ontzet had. Slim, slim!!! Als ik van te voren alles geweten had, had ik dat jurkje niet gemaakt. Groetjes, Lida 

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 13:14
had je de stof beter eerst afgelockt en daarna gerimpeld
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 14:12

@ Corrie. Achteraf ja natuurlijk, maar ik wilde dat gerimpelde stuk natuurlijk ook nog een keertje mooi plat hebben. Het is allemaal gelukt, met wat!!! gemopper. Ik denk dat het gewoon een combinatie van factoren was dat mijn lock toen kuren ging vertonen.

Groetjes, Lida

Back to Top
nicolefenne View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nicolefenne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 22:03
Originally posted by Corrie Corrie wrote:

Ik ben naaister in hart en nieren maar met die machiene lig ik altijd overhoop

ik heb 1 regel en dat geld voor alle naaimachines:

als je machien het niet doet haal alle garen eraf en je spoel eruit , stofvrij maken en olie erin als dat mag.

opnieuw inspannen en met de gewone naaimachien een nieuwe naald.

De lock inrijgen destnoods met je boekje

Ik moet zeggen als je rustig gaat zitten lukt dat eigenlijk altijd

 

 

dat heb ik dus tot 6 keer toe gedaan...incl. de dag erna toen ik helemaal afgekoeld was..

geen effect...

heb vandaag mijn naai juf gevraagd van de modevakschool en zij zei dat ik de naalden die ik vervangen heb nog een keer uit moest halen en overnieuw inzetten..

ook zei ze dat t mes versleten kon zijn omdat ie zo steigerde met dikkere stof, maar lock is nog geen jaar oud en nog niet enorm vaak gebruikt omdat ik veel in mn lessen doe..

 

ga alle tips overnieuw uitproberen en zal zien wat het resultaat gaat zijn..

weggebracht heb ik m gauw..

bedankt iedereen voor het meedenken, ga ermee aan de slag!

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 14:43
SUCCES
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 16:38
Heb je wel op alle klossen hetzelfde garen zitten, dat was bij mij namelijk het geval, waardoor de machine het niet meer deed. Ik vindt het trouwens een vreselijk apparaat om in te rijgen en om mee te werken trouwens ook, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb altijd ruzie met het ding.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 17:06

aals hij eenmaal goed in geregen is gaat het prima maar dat moet je echt doen als je goed in je vel zit is mijn ervaring

 

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns