Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breiwerk wordt steeds breder

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
SofieL View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 28 November 2011
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SofieL Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breiwerk wordt steeds breder
    Posted: 28 November 2011 om 21:36
Hallo iedereen,

ik ben nieuw op het forum en brei nog maar pas.
Momenteel probeer ik deze wanten te breien
http://www.hobbydoos.nl/patroon/4102/dames-handschoenen
maar mijn lapje wordt steeds breder.
Ik ben gestart met 32 steken maar ik heb na 10 naalden al 34 steken...
Kan iemand me vertellen waar het misloopt?

Het patroon start met 4 nld av. Daarna moeten steeds 3 nld r en 3 nld av
gebreid worden.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 07:45

dan meerder je dus ergens steken want als je een rechte lap moet hebben moet je dus op 32 steken blijven.

en het zou kunnen zijn dat je eerst heel strak breide en later wat losser bent gaan breien dan wordt de lap ook wat breder.

 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 10:27
Je zult wel ergens ingestoken hebben wat geen echte steek was en die mee gebreid hebben. Handschoenen en wanten zijn ook best wel pittig voor een beginneling.

Kun je niet eerst armwarmers breien? Dat is een rechte lap, die je later dichtnaait. En dan heb je een oefenrondje achter de rug.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 10:42

Je zult inderdaad per ongeluk gemeerderd hebben. Dat kan gebeuren doordat je bijvoorbeeld een gebreide steek niet goed afhaalt, of verkeerd insteekt. Wat Magtelt schrijft, eerst iets simpels proberen als proef, is een goed idee. Ik heb nog nooit wanten gebreid, maar het lijkt me best ingewikkeld.

Veel succes ermee!

Back to Top
SofieL View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 28 November 2011
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SofieL Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 10:45

Esthertje en Magtelt, dank je wel voor de snelle reacties.
Ik heb ondertussen het lapje terug uitgetrokken en opnieuw begonnen.
Ik heb nu bij elke naald goed de steken geteld en blijkbaar liep er iets fout bij het wisselen van naald. Daar meerderde ik inderdaad steken. Nu lukt het wel!

Magtelt, de handschoenen in dit ontwerp zijn eigenlijk meer vingerloze wanten.
Ik moet een recht lapje breien in richelsteek en dan de twee kanten aan elkaar naaien en een gaatje laten voor de duim. Dus bijna net zoals de armwarmers die jij beschrijft.

Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 11:05

het lukt je vast als ik dit zo lees. je gaat de goede kant op. succes

 

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 13:34
volhouden meisje je bent goed bezig
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 15:51
OOOH dan zou ik maar gewoon doorgaan. We zijn allemaal zo begonnen, met lapjes die breder en smaller werden en met ladders van gevallen steken. Dat hoort erbij net als aangebrande aardappels als je net leert koken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 07:08
Ja hoor zo ben ik ook begonnen gaten in het breiwerk(door vallende steken) ineens meer steken ineens minder steken en aangebrande aardappels tijdens het breien (dus bij mij niet alleen tijdens het leren koken aangebrande aardappels).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 09:57
Dat komt door de afzuigkap, die haalt dat eerste vleugje brandlucht weg, zodat je het pas merkt als ze door en door zwart zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 11:33

Als ze alleen nog maar wat bruin zien vaatdoek in je aanrecht leggen nat maken en de pan erop zetten dit voorkomt dat je aardappels niet meer lekker smaken.(werkt niet als ze al zwart zien).

Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 30 December 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 95
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2012 om 04:07

Het is inderdaad beter dat je de eerste keren met een dikke naald (vb nr 6 of 7) vier lapjes breidt van 12 stkn en 14 nldn.  dan heb je er de 'hand-in' zoals ze wel eens zeggen.

Het dunne breigaren was voor mij in het begin gewoonweg een ramp. Nu gaat het al veel beter.

Ze zeggen niet voor niks, oefening baart kunst

Ik hoop dat het je uiteindelijk wel lukt.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns