Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

(haak)patroon voor dennetakjes?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: (haak)patroon voor dennetakjes?
    Posted: 22 December 2011 om 10:21
Ik heb van allerlei patroontjes voor de kerst, maar ik kan eigenlijk nergens een patroon vinden om dennetakjes te haken. Weet 1 van jullie dat toevallig te vinden?Ik wil voor mijn moeder een soort krans maken voor op tafel, om een glazen bolletje met een waxinelichtje heen. Ze kan nl heel slecht tegen geuren en kan dus geen echte boom en geen kunstboom verdragen, en ook andere kunstdecoratie lukt vaak niet.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2011 om 10:48
Nee een patroon heb ik niet. Ik had zelf van die fliedertjeswol in groen, ik weet niet meer waarvandaan, en die heb ik gebruikt om de spriet van een worteltje te maken, gewoon gehaakte lossen, dat zag er heel natuurlijk uit. Dus als je dat soort wol ergens kunt vinden en dat breit of haakt om een krans heen, kan het er kerstboomachtig uitzien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2011 om 10:57
Dat is een idee Magtelt, bedankt. Ik denk dat ik vanavond ook even wat ga proberen met een ketting van lossen, en daar dan lusjes in haken, dus bvb halve vaste, 6 lossen en een halve vaste. eens kijken of dat een beetje lijkt. In het boekje met 100 bloemen haken en breien heb ik het helaas ook niet gevonden. Misschien staat het in een ander boekje wel?
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2011 om 11:03
is het een idee om een lussen toer te haken op lossen en de lusjes doorknippen en opstijven. Krijg je ook stekels. Of om stukjes ijzerdraad heen haken (wel zelf de lengte bepalen)

Misschien staat er wel ergens bij 'kralenboompjes' iets dergelijks beschreven; is dan niet gehaakt maar met kraaltjes.
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2011 om 16:33
Ja dat is ook een idee, ik denk dat die wol vroeger bij Euroland lag, toen er verder nog geen handwerkhoekje was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2011 om 17:56
Kun je geen krans maken met hulstblaadjes. Is ook een beetje kerstachtig en daar zijn wel patroontjes van in het 100 bloemen boek.
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns