Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Manus (Rina Soffers)

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Vreeswijk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vreeswijk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Manus (Rina Soffers)
    Posted: 17 Januari 2012 om 14:55
Heeft iemand beertje Manus al gemaakt? Ik heb namelijk een vraag over het patroon. Na het 2e beentje van de beer in naald 40 staat in het patroon dat er 48 steken op de naald moeten staan. Ik heb het patroon een aantal keer nagelezen en na laten lezen en ik heb slechts 30 steken op de naaldstaan. Mis ik ergens iets of is het een foutje in het patroon?
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 18:05
Uhm ik ken het patroon niet, heb je een link? 
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 21:37
als ik het goed heb gelezen moet je voor de twee beentjes samen 48 steken hebben dus voor elk beentje moet je 24 steken op de naald hebben staan na het minderen en extra opzetten van de twee steken voor ieder beentje Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
elsie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 December 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elsie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 07:11

hoi

Ik ben er ook aan begonnen en het klop niet geraak er ook niet uit

je hebt te weinig steken na het breien van de benen

weet ni hoe het verder moet ben er mee gestopt

denk van steken te meerderen tot ik er 48 heb

gr Els

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 08:02
Dat is vervelend he, als het niet klopt.
Ik heb het met het vest dat ik voor Anthony aan het breien ben
Maar jah.....ik frutsel wel wat, om het goed te krijgen.
Ik haak nooit af!

Back to Top
Joseetje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Januari 2012
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joseetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2012 om 21:37
Hoi! Ik ben ook met 'manus' bezig en kom ook niet op 48 uit, maar op
40.
Start 30
Pen 7:min 5 keer 1steek, dus: 25
Pen 9: min 5 keer 1steek, dus 20
Pen 11: min 5 keer 1 steek, dus 15
Pen 35: min 2 keer 1 steek, dus 13
Pen 37: min 2 keer 1 steek, dus 11
Pen 39: plus 2 keer 2 steken, dus 15
Pen 40: plus 2 keer 2 steken, dus 19
19 keer 2 poten is 38 steken
3e pen van lijf: plus 2 keer 1 steek is 40

Ik weet het dus ook niet hoe het zit. Heeft iemand 'm al gemaakt
toevallig??

Jose
Back to Top
Elsforte View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elsforte Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2012 om 16:23

Hoi berenbreiers,

Ik heb het de auteur gevraagd en er zit inderdaad een fout in. Dit is de goede beschrijving:

Het gaat om de 35e en 37e naald. Daar staat: "brei aan weerskanten van het werk 2 steken samen". Dit moet zijn: "meerder aan weerskanten van het werk 2 steken". Zo komt men aan het goede aantal. 

Ze schreef bovendien:

Wat verderop in de tekst, bij de armen, staat: “1e, 3e en 5e nld.: 2 st. breien in elke 2e st." Dit is geen fout maar is mogelijk verwarrend omdat het kan lijken alsof er alleen in de 2e steek gemeerderd moet worden. Daarom is: "1e,  3e en 5e nld.: * 1 st. breien, 1 st. meerderen in de volgende steek*, herh. van *tot*" misschien duidelijker. 

Els

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2012 om 16:46

Als mij iets ergert dan is het wel een fout in een patroon waar je ook nog voor hebt moeten betalen. Bedankt voor de tip, Ik heb het in mijn boekje verbeterd.

Groetjes, Lida

Back to Top
trudy View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2012
Locatie: wiesmoor
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer trudy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 17:06
hoi... zie net dat je het zelfde probleem had als ik nu... ben je eruitgekomen? ik vind het zo een lief beertje.. maar idd.. fouten in een patroon als je het koop .. grom

Ik schijf het patroon altijd uit... nu dus ook.. maar tot het lijfje.. en dan ineens ... tekort.. groetjes trudy
trui :)
Back to Top
Riekie_Weijers View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 24 Februari 2013
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Riekie_Weijers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2013 om 10:27
Hallo, al die problemen ben ik ook tegengekomen en ben zelf wat aan het prutsen gegaan.
Ik heb nu geen hoofd. Hoe komt dit? Lees ik het niet goed of staat het ergens anders?

                                                                                 Riekie.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2013 om 10:45
Er staat een fout in het patroon . Pen 35 en 37 moet zijn MEERDER i.p.v. samenbreien .
 
Bij de armpjes staat geloof ik ook nog een fout maar dan moet je even op dit forum verder zoeken bij zoeken en dan manus aanklikken . Je kunt het ook via googel doen als je breipatroon manus intikt
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2013 om 14:42
wat een drama boek/patroon als ik dat zo lees :P Met zijn allen klagen bij de uitgever/designer en verzoeken om een nieuw patroon?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns