Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

meerdere in boordsteek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Vieena View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vieena Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: meerdere in boordsteek
    Posted: 09 Februari 2012 om 11:21

Ik ben met een nieuw truitje begonnen maar ik loop vast op een bepaald stukje.

Ik heb 18 steken staan in boordsteek 2/2 maar nu moet ik om de 2 naalden 1x1, 3x1, 2x2 Meerderen.

Ik heb het al tig keer weer uitgehaald want ik kom in de knoei met die boordsteek, hij klopt dan niet meer en het ziet er niet meer uit.

Help

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2012 om 12:23
Hoikes,
ik heb geleerd als je in 22 boor meot meerderen dat je beter met twee steken tegelijk meerderen omdat je op die manier het patroon kan laten doorlopen.
je meerderd dan niet om de zoveel naalden als ze schrijven.
Misschien dus even zo proberen
groetjes INge
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2012 om 12:44

moet je niet aan het eind/begin van de pen meerderen ???

dan kan je je boordsteek gewoon door laten lopen .

Op hoeveel steken moet je uitkomen in totaal ???

Back to Top
Vieena View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vieena Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2012 om 13:01

Dank je Inge voor de reactie ik heb het geprobeerd maar toch maar weer uitgehaald..

ik moet totaal op 34 steken uitkomen.
Als ik aan het begin en aan het einde ga meerderen heb ik alsnog ongelijke steken.
Of is dat niet te verkomen?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2012 om 13:27

je moet op 34 uitkomen .

Je hebt er 18 dus moet je 16 steken meerderen 1x links en  1x rechts aan het eind = 2 steken 3x 1 links en 3x 1 rechts = 6 steken 2x2 links en 2xrechts = 8 steken = 16 steken .

Je breit aan het eind van je pen dan door .Je zult dan wel een keer op 1 recht of 1 av uitkomen maar dat is niet zo,n punt . Bij de volgende meerdering komt dat wel goed .

Wel moet je opletten dat je in de teruggaande pen je de steken breit zoals ze zich voordoen . Ben je met 1 av geeindigd dan moet je met 1 av beginnen .

Na alle 8 steken aan weerskanten klopt het weer

succes

Back to Top
Vieena View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vieena Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2012 om 15:32
Dank je Mutti!

Ik begreep het niet helemaal maar volgens mij ben ik er na wat knutselen uit, Hij klopt helemaal.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2012 om 15:37

sorry

als je met 1 av eindigt moet je natuurlijk met 1 recht beginnen

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.671 seconden.
Lang Yarns